آسیب موز و عوارض جانبی خوردن آن

آسیب موز و عوارض جانبی خوردن آن - آسیب موز و عوارض جانبی خوردن آن


میوه موز این میوه شیرین ، نرم و خامه ای به دلیل طعم شیرین و فواید خارق العاده اش در تمام دنیا مشهور است.موز از معروف ترین میوه های جهان است و پر از مواد مغذی ضروری است که به رفع بسیاری از مشکلات فیزیولوژیکی و روانی کمک می کند.

اما حتی اگر بیشتر ما ممکن است موز زیادی بخوریم ، آیا تا به حال به عوارض جانبی آن فکر کرده ایم؟ یا اینکه خوردن موز می تواند به بدن آسیب برساند ، سپس با ما همراه باشید تا با برخی از خواص و فواید آن ، همراه با مضرات احتمالی خوردن این میوه خوشمزه آشنا شوید:

مضرات خوردن موز

خواص موز

فهرست مطالب
  • خواص موز
  • آسیب به موز
  • نکاتی هنگام خوردن موز

شروع با مهمترین خواص و فواید موز:

موز سرشار از پتاسیم سالم ، ویتامین C ، ویتامین B6 و فیبر است ، بنابراین خوردن منظم آن به همه افراد توصیه نمی شود.

  • موز حاوی اسید آمینه است تریپتوفان که از افسردگی جلوگیری می کند ، این جز component مسئول ترشح هورمون شادی (سروتونین) است.
  • سرشار از پتاسیم ، موز با تعادل دوباره سدیم در برابر فشار خون محافظت می کند.
  • موز همچنین گزینه خوبی برای درمان کم خونی است زیرا حاوی مقادیر زیادی آهن و فواید زیادی است.
  • موز سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری ، سلامت قلب را تضمین می کند و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

آسیب به موز

موز

می دانیم که مصرف منظم هر ماده غذایی تأثیر زیادی در سلامت بدن خواهد داشت و موز یکی از معروف ترین میوه ها در جهان و چهارمین محصول گران قیمت در جهان است ، اما آیا مصرف منظم موز مفید است؟ آیا مصرف روزانه موز برای سلامتی بدن مضر است؟ در این مقاله برای آشنایی با مضرات موز با ما همراه باشید ، زیرا مهمترین آسیب ها و عوارض جانبی خوردن موز عبارتند از:

اضافه وزن:

موز اضافه وزن می کند

موافقید که کالری موز کمتر از ترقه یا چیپس است ، اما کالری کافی برای افزایش وزن دارد. موز به عنوان یک موز متوسط ​​، دارای 105 کالری است.

این کالری حاوی کالری بسیار بیشتری نسبت به یک پرتقال متوسط ​​(که 62 کالری دارد) و یک قطعه هندوانه (45 کالری) یا یک فنجان انگور (62 کالری) است.

بنابراین اگر به دنبال یک میان وعده کم کالری برای لاغر شدن هستید ، ممکن است موز بهترین گزینه نباشد و در عوض میوه ها و سبزیجاتی که حاوی درصد زیادی آب مانند هندوانه ، توت فرنگی ، طالبی ، هلو ، خیار ، کاهو ، کلم و ... هستند را به عنوان میان وعده بخورید ، زیرا حاوی کالری کمی است. و حاوی درصد بالایی فیبر است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد ، که به شما در کاهش وزن کمک می کند.

طرز تهیه فندق قاتق غذای محلی و خوشمزه گیلانی

موز می تواند میگرن ایجاد کند

اگر اغلب از میگرن شدید رنج می برید ، ممکن است بخواهید از همه چیزهایی که به آنها کمک می کند تا به رژیم روزانه شما برگردند خودداری کنید و طبق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، ماده ای که در بسیاری از غذاها مانند پنیر ، ماهی ، گوشت و موز یافت می شود می تواند باعث میگرن شود.

موز باعث هیپرکالمی می شود:

هیپرکالمی وضعیتی است که به دلیل پتاسیم زیاد در خون ایجاد می شود و با علائمی مانند حالت تهوع و ضربان قلب نامنظم تشخیص داده می شود که می تواند منجر به حمله قلبی شود.

براساس موسسه Lions Pauling در دانشگاه ایالتی ارگان ، بیش از 18 گرم پتاسیم می تواند منجر به هیپرکالمی در بزرگسالان شود.

شناخته شده است که پتاسیم یک ماده مغذی حیاتی برای بدن است که در هر سلول وجود دارد ، زیرا به تنظیم ضربان قلب کمک می کند و به کنترل قند خون از طریق ترشح انسولین کمک می کند. بزرگسالان سالم باید بین 3500 تا 4700 میلی گرم پتاسیم در طول روز مصرف کنند ، اما موز حاوی به طور متوسط ​​450 میلی گرم پتاسیم.

بنابراین باید مراقب باشید که هنگام خوردن مقدار زیادی موز پتاسیم زیادی دریافت نکنید زیرا مصرف زیاد موز و جذب پتاسیم به کلیه ها آسیب می رساند و منجر به مرگ می شود.

رژیم های غذایی وجود دارند که مصرف موز را در روزهای خاصی توصیه می کنند ، اما اگر چنین رژیمی را دنبال کنید ممکن است با مشکلی روبرو شوید.

احتمال پوسیدگی دندان با خوردن موز:

با رعایت مقادیر زیاد نشاسته در موز ، اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید ، مصرف بیش از حد موز منجر به پوسیدگی دندان می شود ، خصوصاً در هنگام مصرف شب و مراقبت از تمیز کردن دندان ها ، که منجر به افزایش تجمع مخمرها در دهان می شود و باعث پوسیدگی دندان پس از مدتی می شود.

طبق مطالعات خاص ، شکلات ، شیرینی و موز نیز می توانند برای سلامت دهان مضر باشند ، زیرا نشاسته به آرامی در دهان حل می شود در حالی که قند به سرعت حل می شود ، بنابراین هنگام خوردن غذاهایی مانند موز ، ذرات آنها حدود دو ساعت بین دندان ها باقی می ماند و در نتیجه باکتری های بیشتری جذب می شود و مخمر جمع می شود ، حفره در دندانها

فواید چای سفید: طرز تهیه آن به روشی آسان

احساس خواب آلودگی از خوردن موز:

آیا تا به حال فکر کرده اید که شروع روز با موز ایده خوبی است؟ بسیاری از افراد روز خود را با یک موز به عنوان یک وعده غذایی پر کننده آغاز می کنند ، اما آنچه شما احتمالاً نمی دانید این است که موز حتی اگر روز را با آن شروع کنید می تواند باعث خواب آلودگی شود.

موز سرشار از تریپتوفان ، یک آمینو اسید است که می تواند عملکرد ذهنی و زمان واکنش را از هم جدا کند.

موز علاوه بر خواب آلودگی ، حاوی منیزیم نیز است که ماده معدنی بالایی است و به شل شدن عضلات کمک می کند ، با این حال برای زمان خواب مفید است و این یکی از مزایای آن است.

خوردن موز باعث آسیب عصبی می شود:

از آنجا که موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B6 است ، خوردن زیاد آن می تواند منجر به آسیب عصبی شود.

طبق مرکز پزشکی مریلند ، مصرف بیش از 100 میلی گرم ویتامین B6 بدون نسخه می تواند منجر به آسیب عصبی شود ، اما احتمال آسیب عصبی از طریق خوردن موز نادر به نظر می رسد مگر اینکه یک ورزشکار باشید.

خوردن موز باعث آلرژی می شود:

آلرژی به موز

این آلرژی شرایطی است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن در هنگام تنفس واکنش نشان دهد ، جایی که فرد مبتلا به این آلرژی علائمی مانند تورم گلو و زبان ، تورم لب ها و سایر علائم را دارد.

مشکل دیگر یکی از شاخه های آلرژی است که التهاب است ، جایی که مجاری تنفسی ممکن است باریک شود و باعث مشکلات تنفسی شود ، و ممکن است مشکلات جدی در بلع و تنفس ایجاد کند.

آلرژی موز

علائم آلرژی موز ممکن است شامل مشکلات تنفسی ، سرفه ، مشکل در بلع ، خارش گلو ، آبریزش بینی و اشک در چشم باشد.

شوک ناشی از آلرژی موز:

برخی از افراد از آلرژی به موز رنج می برند و آنها آنها را می خورند زیرا به کاهش ناگهانی فشار خون کمک می کند ، اما در برخی موارد باعث می شود که آنها مشکلات تنفسی داشته باشند که از سطح بالای اکسیژن در خون جلوگیری می کند و منجر به شوک آنها می شود.

مضرات طلای نسکافه ... 15 عوارض جانبی خوردن طلای قهوه

علائم همراه با این شوک را مشاهده خواهید کرد ، مانند افزایش یا کاهش ضربان نبض ، ایجاد عصبانیت و ضعف عمومی در بدن.

خوردن موز باعث ناراحتی گوارشی می شود:

درد شکم:

با خوردن موز احتمال درد معده وجود دارد ، به خصوص هنگام خوردن موز که به اندازه کافی رسیده نباشد ، ممکن است فرد دچار درد شدیدی در شکم شود.

همچنین ممکن است حالت تهوع همراه با درد شکم و استفراغ فوری یا اسهال داشته باشد.

خوردن موز باعث یبوست می شود:

در حالی که موز به افزایش حرکات روده کمک می کند ، موز سبز نارس سرشار از نشاسته مقاوم است ، که می تواند خطر یبوست را افزایش دهد.

همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید تاننیک است که اثر هضم کننده ای دارد و این اسید از دفع مایعات معده جلوگیری می کند که منجر به محدود شدن حرکت روده و معده می شود و نتیجه آن ناراحتی گوارشی و یبوست است.

موز باعث نفخ شکم می شود:

خوردن موز می تواند منجر به گاز و نفخ شکم شود و این به این دلیل است که حاوی فیبر و فروکتوز است (هضم آن به مقدار زیاد دشوار است) ، که دلیل اصلی گازهای معده است.

خوردن موز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد:

خوردن موز ممکن است باعث تغییر در سطح قند خون شود که خطر دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، چاقی و رگ های خونی را افزایش می دهد.

نکاتی هنگام خوردن موز

  • شما باید موز را در حد متوسط ​​و بیش از حد مصرف کنید.
  • اگر از اختلالات کلیوی رنج می برید ، خوردن موز باید کاهش یابد. پتاسیم موجود در موز ، در صورت افزایش ، می تواند به کلیه ها فشار وارد کند تا خون اضافی شما خلاص شود و این بسیار خطرناک است.
  • موزها باید ظرف دو روز از زمان خرید آنها بخورند زیرا از ذخیره شدن در دمای اتاق پوسیده می شوند.
  • هنگام خوردن موز به علائم آلرژی توجه کنید.

سرانجام …

این مقاله یک اطلاعات فرهنگی است که به جای مشاوره با یک پزشک متخصص برای تشخیص و درمان قابل حل نیست ، و هرگز توصیه پزشکی حرفه ای محسوب نمی شود.

.

منبع: magltk.com

Leave a Comment

ده − 8 =