شنبه , مرداد 2 1400
آسیب های نوشیدن آب سرد بر سلامت بدن 660x330 - آسیب های نوشیدن آب سرد بر سلامت بدن

آسیب های نوشیدن آب سرد بر سلامت بدن

| مجله زنان ایران

هنگامی که هر تلاشی می کنیم ، مانند مسافت کوتاهی در زیر آفتاب پیاده روی ، ورزش ، انجام برخی کارها یا خوردن غذا یا کمی نمک ، تمایل زیادی به نوشیدن آب و جبران آبی که در طول بدن از بدن ما خارج شده است احساس می کنیم. تعریق یا ادرار ، بنابراین اکثریت را می بینیم ، به خصوص در تابستان و درجه حرارت بالا آنها دوست دارند آب سرد بیشتری از شیر کولر بنوشند.

از این رو ، بسیاری از مطالعات در مورد فواید و مضرات نوشیدن آب سرد پدید آمده است ، زیرا برخی نشان داده اند که میل به نوشیدن یک فنجان آب سرد برای یک فرد عرق می تواند منجر به خطر سلامتی وی شود و از اینجا برای یادگیری با ما همراه شوید. در مورد مضرات نوشیدن آب سرد و برخی از مزایای آن و اینکه آیا نوشیدن آب سرد بر سلامتی ما تأثیر منفی می گذارد؟

فهرست مطالب

آسیب های نوشیدن آب سرد

| مجله زنان ایران

هیدراته ماندن برای سلامتی شما حیاتی است ، اما نظرات متناقضی در مورد بهترین دمای آب هنگام نوشیدن وجود دارد. برخی از آبخوری ها معتقدند که نوشیدن آب سرد برای آنها و سلامتی آنها مضر است ، اما نوشیدن روزانه آب کافی برای حمایت از بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. بدن از هضم و سیستم. دستگاه گوارش ، دفع سموم ، تحریک فرآیند متابولیسم و ​​پایان دادن به حفظ دمای طبیعی بدن و حفظ سلامت بافت ها و اندام های مختلف بدن.

اهمیت آب برای بدن

| مجله زنان ایران

شناخته شده است که اکثر پزشکان و متخصصان بر لزوم نوشیدن آب به مقدار زیاد در طول روز با سرعت 8 تا 10 لیوان آب (یعنی به طور متوسط ​​یک و نیم لیتر در روز) به طور منظم تأکید می کنند ، زیرا آب نقش زیادی در بهبود بسیاری از عملکردهای بدن دارد:

  • نوشیدن آب برای مغز ما ، بهبود عملکرد حافظه و تمرکز ضروری است.
  • همچنین ، نوشیدن آب برای سیستم گوارش ، بهبود هضم غذا ، جلوگیری از یبوست و تنظیم حرکات روده ضروری است.
  • آب بدن ما را از سموم و مواد زائدی که به آن وارد می شوند ، صدمه می زند و باعث بیماری های زیادی می شود.
  • آب برای تنظیم عملکرد کلیه ها لازم است.
  • آب برای سیستم تنفسی نیز ضروری است.
طرز تهیه یتمیچه؛ دستور پخت یتیمچه بادمجان

از این رو ، می بینیم که اکثریت به این عنصر مهم توجه می کنند و آن را اساس هر رژیم غذایی می دانند ، در حالی که دیگران به این جنبه توجه زیادی ندارند.

آیا نوشیدن آب سرد به سلامتی ما آسیب می زند؟

برخی می خواهند آب بنوشند ، برخی ترجیح می دهند آب سرد بنوشید با نوشیدن آب از شیر یا در دمای اتاق ، به ویژه در تابستان ، زیرا باعث رفع تشنگی می شود و با افزایش دما در جو محیط بدن را خنک می کند.

درست است که نوشیدن آب سرد فوایدی دارد ، اما نباید از مضرات نوشیدن آب سرد غافل شد ، که می توانیم به شرح زیر توضیح دهیم:

آب سرد به دستگاه گوارش آسیب می رساند:

طبق سنت هندی و داروی آیورودا ، نوشیدن آب سرد باعث کند شدن روند هضم و در عین حال عدم تعادل گرما در بدن می شود.

دمای هسته بدن حدود 98.6 درجه فارنهایت است و پزشکان آیورودا دلیل این امر را این می دانند که بدن پس از نوشیدن آب سرد نیاز به صرف انرژی اضافی برای بازیابی این دما دارد.

شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان می دهد آب سرد به بدن یا هضم غذا آسیب می رساند. نوشیدن آب فراوان به بدن کمک می کند تا از سموم خلاص شود ، به هضم غذا کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کند.

در مطالعه ای که در سال 2013 در مورد اثرات آب آشامیدنی در دماهای مختلف در 6 نفر انجام شد ، محققان دریافتند که تغییر در درجه حرارت آب بر واکنش شرکت کنندگان به تعریق و سطح آب در بدن آنها و دمای مطلوب آب در این تأثیر دارد. این مطالعه 16 درجه سانتیگراد بود ، که معادل 60.8 درجه فارنهایت است که دمای آب سرد است ، جایی که در این مطالعه شرکت کنندگان آب بیشتری می نوشیدند و کمتر از میزان تعریق نسبت به محققان دریافتند که نوشیدن آب در 16 درجه سانتیگراد (عدم نوشیدن آب سرد اما آب در دمای اتاق) بهترین دما برای جلوگیری از کمبود آب در ورزشکاران با آسیب کمبود آب بود.

خامه قنادی را در خانه درست کنید

نوشیدن آب سرد نیاز به انرژی اضافی از بدن دارد:

نوشیدن آب سرد روند هضم را کندتر می کند زیرا نوشیدنی های سرد باعث کاهش دمای طبیعی بدن و تنگ شدن رگ ها می شوند ، که بدن ما را به سمت صرف انرژی برای جبران از دست دادن گرما ناشی از نوشیدنی سرد سوق می دهد ، بنابراین از انرژی ارزشمندی که شما استفاده می کنید صرف هضم غذا می شود ، که منجر به کند شدن روند هضم می شود و انرژی بیشتری را برای تنظیم تعادل بین دمای بدن و آب سرد وارد بدن می کند.

نوشیدن آب سرد باعث کاهش سرعت تجزیه چربی ها می شود:

آب سرد (یا به طور کلی نوشیدنی های سرد) چربی های بدن ما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد زیرا وقتی به انرژی بیشتری نیاز داریم تا دمای آب سرد ورودی به بدن را با دمای بدن متعادل کنیم ، تجزیه چربی ها مشکل است.

به همین دلیل بهتر است مایعات گرم بنوشید و در دمای اتاق باشید تا مایعات سرد.

نوشیدن آب سرد بر بیماری شل شدن مری تأثیر می گذارد:

بیماری آرام سازی مری یک بیماری نادر است که مری یا لوله های رحمی را درگیر می کند و باعث بلعیدن و نوشیدن مایعات می شود.

و مبتلایان به این بیماری باید از نوشیدن آب سرد پرهیز کنند زیرا در تشدید علائم نقش دارد و بنابراین مجبور به نوشیدن آب گرم هستند زیرا باعث آرامش این ناحیه (مری) می شود ، این امر باعث می شود بلع و نوشیدن آب راحت تر و تسکین علائم این بیماری

نوشیدن آب سرد باعث گلودرد می شود:

علاوه بر مضرات ذکر شده در نوشیدن آب سرد ، آب سرد باعث گلودرد و حلق می شود و همچنین می تواند باعث سرماخوردگی شود.

نوشیدن آب سرد مشکل سردرد را بدتر می کند:

برخی مطالعات نشان داده است که مصرف آب سرد درد افرادی را که از درد میگرن رنج می برند بدتر می کند و اعصابی که تا حدی مسئول کمبود ضربان قلب هستند تحت تأثیر مصرف آب سرد قرار می گیرند که باعث کند شدن ضربان قلب می شود.

از جمله مضرات دیگر نوشیدن آب سرد:

  • یکی دیگر از عوارض جانبی نوشیدن آب سرد تحریک یبوست است. در حقیقت ، مصرف آب سرد به دلیل کوچک شدن غشای مخاطی دستگاه گوارش ، نوشیدن مایعات سرد باعث مشکل در عبور غذا از روده می شود و این مسئله مشکل یبوست را تشدید می کند. .
  • همچنین ، مصرف مایعات سرد رگهای بدن را کوچک و باریک می کند ، این امر باعث کاهش سرعت جریان خون می شود ، که منجر به افزایش غلظت خون می شود ، که برای کار سیستم قلبی عروقی و فشار خون بسیار خطرناک است ، بنابراین بهتر است دمای آب نزدیک به دمای بدن باشد.
  • هرچه دمای آب به 37 درجه سانتیگراد نزدیکتر باشد ، فعالیت بدن و دستگاه گوارش در تنظیم دمای بدن کمتر خواهد بود و برای نزدیک شدن دمای آب به دمای بدن ، باید انرژی مصرف شود و تمرکز بدن به سمت آن گرایش یابد. تنظیم آب و درجه حرارت بدن ، که منجر به اختلال در سایر اعضای بدن می شود.
چگونه می توان یک قرص Ogily را به صورت سالم تولید کرد

فواید نوشیدن آب سرد

اگرچه نوشیدن آب سرد به بدن آسیب می رساند ، اما این از مزایای آن جلوگیری نمی کند ، یعنی:

  • نوشیدن آب سرد به عملکرد ورزشی در حین ورزش کمک می کند زیرا بدن پس از نوشیدن آب سرد به انرژی بیشتری نیاز دارد تا تعادل بیشتری بین دمای طبیعی بدن با آبی که وارد بدن می شود ایجاد کند.
  • نوشیدن آب سرد هنگام ورزش باعث بهبود عملکرد و افزایش تحمل ورزش می شود.
  • تعریق در حین ورزش باعث کاهش دمای بدن می شود به همین دلیل است که وقتی در حین تمرین آب سرد بنوشید مکانیسم تعریق ما مهار می شود و از مشکلاتی که ممکن است در اثر درجه حرارت بالا ایجاد شود جلوگیری می شود.
  • نوشیدن آب سرد یا نوشیدنی های سرد با سرعت بیشتری از معده خارج می شود ، که به بدن اجازه می دهد آب از دست رفته (کمبود آب) را سریعتر بازیابی کند و بنابراین بدن از کمبود آب رنج نمی برد.
  • مصرف انرژی ناشی از نوشیدن آب سرد سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

سرانجام …

نوشیدن آب مهم است زیرا این ستون فقرات زندگی و یکی از مهمترین مواد مغذی برای بدن ماست ، چه سرد باشد ، چه گرم و چه در دمای اتاق.

در نتیجه ، مصرف آب سرد مزایا و معایب خود را دارد. نمی توان در مورد سطح ایده آل دمای مایعات یا آبی که مصرف می کنیم صحبت کرد ، بلکه ما در نظر داریم که این عنصر برای بدن ما مهم است ، بدون در نظر گرفتن درجه حرارت بدن ، نیاز بدن را نیز در نظر بگیریم. .

منبع:

آیا نوشیدن آب سرد برای سلامتی مضر است؟ آیا نوشیدن آب سرد مضر است؟ - hidoctor.ir

.

منبع: magltk.com

درباره ی جواد عصمتی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه خورش بادام زمینی از غذاهای لذیذ کرمانشاهی 310x165 - طرز تهیه خورش بادام زمینی از غذاهای لذیذ کرمانشاهی

طرز تهیه خورش بادام زمینی از غذاهای لذیذ کرمانشاهی

یکی از غذای های خوشمزه ای که اصالت آن مربوط به شهر کرمانشاه می باشد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =