اطلاعات ، حقایق و مواد تشکیل دهنده انواع مختلف کاپوچینو … در اینجا همه چیز در مورد کاپوچینو آورده شده است


Coffee Milk Frother این مواد تشکیل دهنده کاپوچینو هستند … آیا این موارد مورد علاقه شما هستند؟ بنابراین شما از طرفداران این ترکیب خاص هستید اما همه اینها هستند ، آیا در آخر شیر به قهوه و سپس کف اضافه می کنید؟ آیا این مواد سالم هستند یا چیزهای بیشتری وجود دارد که باید بدانید!

بله ، چیزهای بیشتری وجود دارد ، چیزهای بیشتری در مورد کاپوچینو ، مواد تشکیل دهنده آن ، انواع آن و فوایدی که برای شما تضمین می کند ، و همچنین روشی که در آن می توانید اطمینان حاصل کنید که یک کاپوچینوی سالم و مناسب است.

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو چیست؟  مواد تشکیل دهنده کاپوچینو

مواد تشکیل دهنده کاپوچینو عمدتا شیر داغ ، قهوه و کف شیر است ، به طوری که کف یک لایه ضخیم تشکیل می دهد. کاپوچینو معمولاً در فنجان هایی با اندازه بین 150 تا 180 میلی لیتر سرو می شود و از نظر طعم غنی است.

همچنین می توانید علاوه بر مواد کاپوچینو ، به بسیاری از افزودنی ها مانند شکر ، عسل ، شکلات ، دارچین و غیره اعتماد کنید و بنابراین انواع مختلفی از کاپوچینو بدست آورده ایم ، همانطور که برای کاپوچینوی ایتالیایی ، این دستگاه با استفاده از دستگاه اسپرسو ساخته می شود.

کاپوچینو در اصل یک نوشیدنی ایتالیایی بود که با مخلوط کردن میلک شیک با اسپرسو تهیه می شد ، سپس در سراسر جهان گسترش یافت و در ابتدای قرن بیستم در ایالات متحده شناخته شد.

ایتالیایی ها شروع به افزودن شیر به اسپرسو کردند و سپس با پیشرفت دستگاه های اسپرسو ، کاپوچینو بهتر و خوشمزه تر شد و پس از آن بسیاری از نوشیدنی های کاپوچینو تهیه شد.

محتوای تغذیه ای کاپوچینو

محتوای تغذیه ای اجزای کاپوچینو یک کاپوچینو

انواع اجزای کاپوچینو

انواع اجزای کاپوچینو

بله ، مواد اصلی موجود در کاپوچینو شیر ، اسپرسو و کف است ، اما مقدار هر کدام به همراه انواع مختلف مواد روکش کننده نقش زیادی دارد.

1 - مواد تشکیل دهنده کاپوچینو سنتی

برای بهترین نتیجه ، باید به مقدار صحیح مواد کاپوچینو اعتماد کنید ، معمولاً به شرح زیر است: 1/5 اسپرسو ، که حدود 25 میلی لیتر است - 2/5 شیک شیر ، یا حدود 50 میلی لیتر - 2/5 کف شیر ، یا حدود 50 میلی لیتر ، و می توان قند اضافه کرد .

2 - مواد تشکیل دهنده کاپوچینو نسکافه

اجزای کاپوچینوی نسکافه ای دو برابر نسکافه یا اسپرسو را شامل می شوند و بنابراین علاوه بر تیره بودن رنگ کاپوچینو ، طعم قهوه قوی نیز مشخص می شود.

3 - مواد تشکیل دهنده کاپوچینوی سرد

در اینجا مواد سرد اضافه می کنید ، همچنین ترجیح داده می شود اگر قهوه چند لحظه با یخ در مخلوط کن برقی قرار گیرد و سپس در فنجان قرار داده و به شیر و کف تکان داده شده اضافه شود.

4- مواد لازم برای کاپوچینوی مرطوب

به همین ترتیب ، این خواب را کاپوچینو سبک یا کاپوچینو شیرو می نامند و معمولاً با افزودن مقدار زیادی شیر و کف تهیه می شود تا غلظت اسپرسو سبک و رنگ کاپوچینو سبک باشد.

5 - مواد تشکیل دهنده کاپوچینوی خشک

کاپوچینو تیره یا کاپوچینو سیرو نیز نامیده می شود و حاوی اسپرسو فقط با کف شیر است ، به این معنی که فاقد شیر است ، بنابراین غلظت اسپرسو زیاد است.

6 - مواد کاپوچینو با طعم

این خواب در ایالات متحده بسیار محبوب است و علاوه بر مواد معمولی کاپوچینو ، شامل مواد افزودنی مانند: شربت دارچین ، شکلات ، وانیل ، کارامل ، نارگیل یا انواع توت ها و ... می باشد.

شاید دوست داشته باشید: مواد تشکیل دهنده نسکافه ، کاپوچینو و 25 نوشیدنی قهوه


تفاوت کاپوچینو و کافه لاته چیست؟

تفاوت کاپوچینو و کافه لاته چیست؟

شاید این اولین سوالی باشد که به ذهن شما خطور می کند وقتی از اجزای کاپوچینو مطلع شوید ، همان مواد تشکیل دهنده کافه لاته هستند ، اما اگرچه این مواد یکسان هستند ، اما در واقع تفاوت هایی وجود دارد که نوشیدنی های کاپوچینو و لاته را کاملا متفاوت می کند:

  • یک کاپوچینوی سنتی حاوی همان نسبت میلک شیک و کف است ، به طوری که ضخامت کف و ضخامت لایه شیر یکسان است ، در حالی که در یک لاته قهوه ضخامت یکسان نیست ، زیرا حاوی یک حجم از میلک شیک و یک لایه سبک کف است.
  • کاپوچینو لایه ای است ، در حالی که لاته قهوه دو لایه اسپرسو و شیر است که با هم مخلوط می شوند و سپس لایه کف آن جدا می شود.

شاید برایتان جالب باشد: طرز تهیه لاته قهوه ... می توانید بهترین لاته قهوه سرد یا گرم را تهیه کنید


فواید کاپوچینو

فواید مواد کاپوچینو کاپوچینو

شما نه تنها یک فنجان کاپوچینو می خورید ، بلکه فواید زیادی با آن به دست می آورید که مهمترین آنها عبارتند از:

1 - کاپوچینو با گرسنگی شما کنار آمده و آن را محدود می کند

بله ، یک فنجان کاپوچینو می تواند گرسنگی شما را برطرف کرده و آن را کاهش دهد ، چگونه؟ این به لطف مواد تشکیل دهنده است به شرطی که کاپوچینو خود را در حالی که گرم است مصرف کنید زیرا گرما مخلوطی از کازئین (موجود در شیر) با اسیدهای مخزن (موجود در قهوه) را تشکیل می دهد.

این مخلوط دیر هضم در نظر گرفته می شود و بنابراین برای مدت زمان طولانی تری در معده باقی می ماند که باعث می شود برای مدت زمان خوبی احساس سیری کنید یا حداقل احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

بنابراین مطمئن شوید که کاپوچینو را گرم می نوشید و بنابراین باید به روش ایتالیایی اعتماد کنید تا شیر تا 60 درجه سانتیگراد گرم شود یا به روش آمریکایی اعتماد کنید تا شیر در دمای 85 تا 70 درجه سانتیگراد گرم شود.

ممکن است برای شما جالب باشد: غلبه بر گرسنگی هنگام رژیم ... 15 مرحله برای رفع گرسنگی و دنبال کردن رژیم بدون آن

2- چربی موجود در شیر مورد نیاز بدن است

ممکن است فکر کنید چربی ها دشمن شما هستند ، اما واقعیت اینگونه نیست ، دشمن واقعی شما همه چاق نیست و در بسیاری از موارد کمبود آن دشمن است که شما را تهدید می کند با موارد زیر:

  • کمبود چربی های سالم کمبود ویتامین هایی را که در محیط چربی حل می شوند تهدید می کند و بنابراین حتی اگر آنها را دریافت کنید ، بدن شما آنها را جذب نمی کند مگر اینکه ماده مناسب موجود باشد.
  • عدم تعادل هورمونی و اختلال در تأثیر آنها می تواند یکی از مهمترین اثرات کمبود چربی مورد نیاز بدن باشد.
  • هر سلول دارای یک پوشش چربی است که از آن محافظت می کند و آن را تازه نگه می دارد ، و سلولهای پوست نیز به همین دلیل ، کمبود چربی به معنای ضعیف بودن این لایه است ، سلول ها را در معرض آسیب قرار می دهد ، که به صورت چین و چروک و پیری زودرس روی پوست ظاهر می شود.
  • چربی های سالم بدن را تحریک می کنند تا چربی ها را بسوزاند و لاغر شود (میزان متابولیسم را بالا ببرد) ، در صورت مصرف در مقادیر متوسط.

ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد: نظر شما در مورد نوشیدن یک فنجان قهوه با کره چیست ... بنابراین در اینجا مزایا ، خطرات و روش تهیه آورده شده است

3- یک فنجان کاپوچینو کلسیم و ویتامین D را برای شما تأمین می کند.

کاپوچینو ، چون حاوی شیر است ، علاوه بر تعدادی مواد معدنی و ویتامین های دیگر ، مقدار کافی کلسیم و ویتامین D نیز تأمین می کند.

ویتامین D علاوه بر تحریک متابولیسم و ​​سوزاندن چربی ها ، نقش بسیار مهمی در تضمین عملکرد اندام ها دارد و این امر ارتباط نزدیک بین کمبود آن و پایداری یا افزایش وزن را توضیح می دهد و منابع غذایی آن محدود است ، بنابراین مهم است که علاوه بر ایستادن در مقابل نور خورشید ، کاپوچینو بخورید. دقیقه به صورت روزانه

در مورد کلسیم ، این ماده نقش مهمی در تقویت و محافظت از استخوان ها و دندان ها دارد و شیر و مشتقات آن از مهمترین منابع غنی از آن هستند.

شاید برایتان جالب باشد: بهترین زمان برای قرار گرفتن در معرض آفتاب ، چقدر و چرا باید این کار را انجام دهید؟

4- کاپوچینو بدون افزودن شکر

شکر به طور کلی یک مشکل اساسی برای سلامتی است و بنابراین خوردن کاپوچینو بدون آن بهترین انتخاب است و دلایل زیادی وجود دارد و در اینجا مهمترین موارد ذکر شده است:

  • شکر باعث بالا رفتن سطح قند خون شما می شود که انسولین آزاد می کند و سپس به سرعت آن را کاهش می دهد.این قطره باعث احساس گرسنگی می شود و شما را به خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات سوق می دهد.
  • وقتی قند خون بالا باشد ، انسولین ترشح می شود ، که با ذخیره سازی آن در سلول های چربی ، به تعادل سطح قند کمک می کند و این به معنی افزایش وزن است.
  • شکر به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند و بسیاری از بیماری ها را تهدید می کند ، مهمترین آنها دیابت - آلزایمر - بیماری پارکینسون و سایر موارد است ...

و کاپوچینو بدون شکر در برابر همه اینها محافظت می کند ، و اگر طعم شیرینی می خواهید ، به شیرین کننده های طبیعی مانند عسل اعتماد کنید ، یا شیر بادام یا سویا را انتخاب کنید.

شما ممکن است مراقبت کنید: 16 مرحله برای کاهش اعتیاد به قند و شیرینی

5- کالری زیادی ندارد

اگر چیزی که ذهن شما را به خود مشغول می کند کالری و افزایش وزن است ، مطمئن باشید کاپوچینو کالری زیادی ندارد!

  • با تکیه بر شیر مناسب ، هرچه مقدار چربی موجود در شیر بیشتر باشد ، میزان کالری شیر نیز بیشتر خواهد بود ، زیرا یک فنجان شیر خامه ای حاوی حدود 150 کالری است ، در مقابل ، شیر کشیده شده حاوی 120 است در حالی که شیر گیاه (بادام یا سویا) تقریباً 80 کالری دارد و به منظور تهیه کاپوچینو شما تقریباً نصف فنجان یا 40 کالری انرژی اضافه می کنید.
  • عدم افزودن شکر می تواند کالری را تا 10٪ کاهش دهد.
  • در مورد کالری موجود در اسپرسو ، یک فنجان حاوی 2 کالری است و تقریباً نصف فنجان و در نتیجه یک کالری به آن اضافه می کنید.

بنابراین ، کل کالری در کل به حدود 45 کالری در یک فنجان تبدیل شده است و با توجه به اینکه سیری و مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای شما فراهم می کند ، این مقدار کافی است.

شاید برایتان جالب باشد: "لطفاً یک کاپوچینوی بزرگ!" Ca روش کاپوچینو و تأثیرات آن در افزایش و کاهش وزن؟

6 - فواید قهوه در کاپوچینو

علاوه بر همه موارد قبلی ، شما از مزایایی که قهوه به بدن می دهد ، بهره مند می شوید که مهمترین آنها عبارتند از:

  • قهوه از دندان در برابر باکتری محافظت می کند ، بنابراین اگرچه فکر می کنید باعث لک شدن دندان می شود اما دارای خواص ضد باکتری است.
  • قهوه فعالیت و نشاط را افزایش می دهد ، توانایی های فکری را بهبود می بخشد و حافظه را تقویت می کند.
  • کافئین متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد ، به شرطی که در حد متوسط ​​مصرف شود و مقدار آن در کاپوچینو مناسب باشد.
  • اسپرسو و نسکافه سیاه تاثیری بر قند خون ندارند و بنابراین کاملا بی خطر هستند.
  • قهوه به لطف طعم قوی و همچنین عدم افزایش قند خون ، آن را در کاهش گرسنگی و کنترل اشتها موثر می کند.

توجه: برخی از افراد ممکن است در اثر قهوه و آنچه در آن حاوی کافئین است ، از یک واکنش آلرژیک رنج ببرند و در اینجا جزئیات مربوط به آن ذکر شده است: حساسیت به کافئین ... وقتی فنجان قهوه خطرناک است و نمی توان کافئین را تحمل کرد


وقتی نوبت به کاپوچینو می رسد ، شما هستید که تعیین می کنید. یا مواد مناسب را انتخاب می کنید و یک فنجان کاپوچینو سالم می نوشید یا آن را ورق می زنید ... حالا از فنجان خوشمزه کاپوچینو آنچه می خواهید را انتخاب کنید!

شاید برایتان جالب باشد: بهترین و بدترین رژیم نسکافه ... 15 مارک نسکافه کدام یک را انتخاب می کنید؟


منابع

.

منبع: magltk.com

مطالب مرتبط

Leave a Comment

1 × یک =