سه شنبه , فروردین 31 1400
تمیز کردن طبیعی عروق و رگ های خونی - تمیز کردن طبیعی عروق و رگ های خونی

تمیز کردن طبیعی عروق و رگ های خونی

تمیز کردن طبیعی عروق و رگ های خونی - تمیز کردن طبیعی عروق و رگ های خونی

بیماری قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان است. از آنجا که سطح کلسترول در خون زیاد است ، ممکن است باعث ایجاد پلاک در رگهای خونی و عروق شود. این ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. این امر به بیماران کلسترول نیاز دارد تا به رژیم غذایی و سبک زندگی خود توجه داشته باشند تا از سلامت قلب و عروق خود محافظت کنند. بنابراین اکنون شما بهترین روش های طبیعی برای پاکسازی عروق و رگ های خونی را می دانید.

علل گرفتگی عروق

پلاک ها یا پلاک ها هنگام چسبیدن کلسترول به دیواره شریان تشکیل می شوند. این امر باعث می شود سیستم ایمنی بدن گلبول های سفید خون را برای حفظ کلسترول ارسال کند. که سپس به سلولهای کف دار تبدیل می شود که چربی بیشتری تولید می کنند.

بنابراین ، التهاب افزایش می یابد ، و پلاک بالاتر از کلسترول تشکیل می شود. این می تواند منجر به گرفتگی عروق شود. که می تواند باعث بیماری عروق کرونر قلب ، و آنژین شود. این امر به جذب کلسترول از داخل نیاز دارد تا پلاک کوچک شده و خون از طریق عروق جریان یابد.

عوامل خطر

خطر ایجاد گرفتگی عروق ممکن است در موارد زیر افزایش یابد:

  • مقادیر بالای کلسترول مضر
  • فشار خون
  • مبتلا به دیابت
  • مبتلا به چاقی و اضافه وزن
  • رژیم غذایی ضعیف

درمان گرفتگی عروق

برداشتن پلاک از دیواره شریان بدون درمان تهاجمی دشوار است. اما می توان برای جلوگیری از تشکیل پلاک و ایجاد آن در آینده ، چند روش ساده را دنبال کرد. از جمله مهمترین این روشها:

  • انجام فعالیت بدنی مانند پیاده روی
  • کاهش وزن اضافی
  • سیگار نکش
  • از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

اهمیت رژیم در درمان گرفتگی عروق

رژیم غذایی یک عامل اساسی در حفظ سلامت قلب و عروق است. در مواردی که برخی از غذاها ممکن است به پاکسازی رگ ها و عروق کمک کنند ، مانند انتخاب غذاهایی که حاوی چربی های اشباع نشده مانند آجیل ، زیتون و ماهی هستند.

سالاد کینوا: مهمترین فواید و طرز تهیه را کشف کنید

در حالی که خوردن برخی غذاها ممکن است خطر بیماری قلبی و تصلب شرایین را افزایش دهد. این هنگام اعتماد به خوردن غذاهایی است که حاوی چربی های اشباع هستند. منابع چربی های اشباع شده گوشت های چرب ، لبنیات و غذاهای فرآوری شده هستند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی جوهر سفید مدیترانه ای به منظور حفظ سلامت قلب و پاکسازی عروق و رگهای خونی از چربی ها ، یکی از سالم ترین رژیم های غذایی در جهان است.

مطالعات شرکت کنندگان در سنین 55 تا 80 سال نشان داده است که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای ، حاوی روغن زیتون ، سبزیجات ، میوه ها ، ماهی های چرب و مغزها ، در کاهش خطر بیماری های قلبی نقش دارد.

و تا زمانی که رژیم مدیترانه ای خود را شروع کنید ، می توانید موارد زیر را دنبال کنید:

  • به جای استفاده از کره ، از روغن زیتون بکر برای پخت و پز استفاده کنید.
  • سبزیجات بیشتری را با خوردن آنها به تنهایی یا افزودن آنها به دستور العمل های خود بخورید.
  • به جای استفاده از نان و ماکارونی ، غلات کامل بخورید.
  • لبنیات پرچرب را کاهش دهید و آن را با شیر بدون چربی جایگزین کنید.
  • روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید.
  • مقداری آجیل و دانه به ظروف کناری اضافه کنید.
  • خوردن ماهی و مرغ در رژیم غذایی مدیترانه ای بیشتر از گوشت قرمز است.

غذایی که به پاکسازی عروق و رگ های خونی کمک می کند

غذاهایی که ممکن است به درمان و جلوگیری از گرفتگی عروق کمک کنند عبارتند از:

جو دوسر

جو دوسر حاوی فیبرهای غذایی محلول است که نشان داده شده است سطح کلسترول مضر را کاهش می دهد. این امر باعث می شود جو دوسر گزینه خوبی برای مبتلایان به گرفتگی عروق یا تمیز کردن رگ ها و رگ های خونی باشد.

جو دو سر حاوی آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب و جلوگیری از چسبندگی کمک می کند ، که ممکن است از گرفتگی عروق جلوگیری کند.

کالری موجود در کبد .. فواید و مضرات آن چیست؟

برخی مطالعات نشان داد که در افرادی که به طور منظم رژیم های حاوی جو مصرف می کنند ، در مقایسه با افرادی که جو دوس نمی خورند ، میزان التهاب و کلسترول مضر کمتری داشته است.

لوبیا

لوبیا منبع غنی از فیبر غذایی است. لوبیای سیاه همچنین حاوی سه برابر فیبر موجود در یک فنجان جو دوسر است. خوردن حبوبات روش خوبی برای کنترل سطح کلسترول است و بنابراین به درمان گرفتگی عروق کمک می کند و خطر عفونت را کاهش می دهد.

همانطور که برخی مطالعات نشان داد رژیم های غذایی حاوی یک وعده لوبیا در روز ، تقریباً 130 گرم ، با احتمال کاهش قابل توجه سطح کلسترول نسبت به رژیم های دیگر ارتباط دارند.

این علاوه بر تأثیر رژیم های غذایی غنی از لوبیا در کاهش سطح فشار خون ، بهبود عملکرد شریانی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است.

تمشک

یکی از فواید میوه توت این است که حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ماده همچنین با کاهش التهاب و کاهش سطح مضر کلسترول ، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

ماهی بخورید

ماهی های چرب منبع غنی از مواد مغذی ضروری مانند چربی های امگا 3 است ، که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به گرفتگی عروق در افرادی که ماهی کمتری خورده اند نسبت به افرادی که ماهی می خورند با یک یا دو وعده در هفته افزایش می یابد. از ماهی های چرب:

محصولات گوجه فرنگی

خوردن گوجه فرنگی ممکن است به پاکسازی عروق و عروق کمک کند. جایی که گوجه فرنگی و محصولات آنها حاوی لیکوپن هستند ، که به کاهش التهاب ، کاهش سطح مضر کلسترول و در نتیجه کاهش گرفتگی رگ ها کمک می کند.

همچنین یکی از این تحقیقات را که روی 40 نفر انجام شده بود ، پیدا کرد. اینکه خوردن گوجه فرنگی پخته با روغن زیتون در مقایسه با استفاده از گوجه فرنگی خام و سس گوجه فرنگی معمولی تأثیر بیشتری در کاهش التهاب دارد. این ممکن است محافظت بیشتری در برابر تصلب شرایین ایجاد کند.

فواید آب نی و اهمیت آن برای سلامتی بدن

فواید پیاز برای قلب آن مفید است

مطالعات نشان داد که خوردن پیاز بیشتر با درصد کمتری از مرگ ناشی از گرفتگی عروق همراه است. دانشمندان فکر می کنند این به این دلیل است که پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که ممکن است به جلوگیری از واسکولیت کمک کرده و از جمع شدن پلاکت در خون جلوگیری کند. بنابراین ، یک رژیم غذایی غنی از پیاز ممکن است از سلامت قلب و عروق محافظت کند.

میوه های خانواده مرکبات

مرکبات منبع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها است. فلاونوئیدهای اسیدی می توانند به کاهش التهاب و جلوگیری از اکسیداسیون رادیکال های آزاد در کلسترول مضر مرتبط با تصلب شرایین و پیشرفت آن کمک کنند.

دانه کتان

دانه های کتان حاوی بسیاری از فیبرهای غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم هستند. همچنین حاوی ترکیبات ضد التهابی است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند ، بنابراین از قلب و عروق محافظت می کند.

فواید قلبی آجیل

آجیل منبع غنی از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم است. علاوه بر این ، مغزها و دانه ها حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی هستند. این ممکن است به بهبود عملکرد رگ های خونی ، کاهش فشار خون ، کاهش سطح مضر کلسترول ، کاهش سطح قند خون کمک کند و بنابراین به طور قابل توجهی در برابر خطر دیابت ، بیماری های قلبی و تصلب شرایین محافظت می کند.

بنابراین ، حتماً از عادت های بد سلامتی خودداری کنید و رژیم های غذایی سالم را دنبال کنید ، که ممکن است به شما در پاکسازی عروق و رگ های خونی کمک کند و خطر گرفتگی عروق را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

.

درباره ی زهرا عصمتی

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه سوپ مارچوبه یک سوپ خوشمزه با ارزش غذایی 310x165 - طرز تهیه سوپ مارچوبه یک سوپ خوشمزه با ارزش غذایی بالا

طرز تهیه سوپ مارچوبه یک سوپ خوشمزه با ارزش غذایی بالا

سوپ مارچوبه، سوپی خوش طعم با ارزش غذایی بالا می باشد که همچنین در دسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =