خرما و کتو … آیا خرما در رژیم کتو مجاز است؟

خرما و کتو آیا خرما در رژیم کتو مجاز است؟ - خرما و کتو ... آیا خرما در رژیم کتو مجاز است؟


درصورتی که رژیم کتو دارید ، باید درباره غذاها و نوشیدنی های مجاز که شما را از کتوز دور نمی کند ، سوالات زیادی داشته باشید! شاید مهمترین این س questionsالات حول خرما و کتو باشد. آیا خرما در رژیم کتو مجاز است و آیا می توانید آنها را بخورید؟ یا این یک تابو است که باید مهار شود؟

خرما فواید زیادی برای بدن دارد ، اما در مورد خرما و کتو چه می شود ... رابطه خرما و کتو رابطه ای نیست ، بله ، مجاز یا غیر مجاز ، ممنوع ، مجموعه ای از عوامل وجود دارد که مرزهای بین آنها و برخی از قوانینی که ممکن است خرما را به یک دوست کتو تبدیل کند!

خرما و کتو ... آیا خرما در رژیم کتو مجاز است؟
  • رژیم کتو یا رژیم کتو
  • محتوای غذایی خرما
  • خرما و کتو
  • فواید و مضرات خرما در کتو
    • 1 - خرما با شاخص گلیسمی پایین
    • 2 - کالری زیاد و کربوهیدرات
    • 3- خرما و فواید زیادی که برای بدن فراهم می کند
  • چگونه می توانید خرما را با کتو بخورید؟
    • خرما را با کتو بخورید

رژیم کتو یا رژیم کتو

رژیم کتو یا رژیم کتو

نگران نباشید ، من در مورد جزئیات رژیم کتوژنیک به دور از خرما صحبت نمی کنم ، اما مهم است که عمق کتو را درک کنید تا بتوانید به همه چیزهایی که مربوط به او است ، به ویژه رابطه او با خرما پاسخ دهید!

رژیم کتو یک رژیم غذایی است که بر اساس خوردن چربی ها و پروتئین ها و کاهش کربوهیدرات ها انجام می شود ، حداکثر میزان کربوهیدرات مجاز مجاز معمولاً 50 گرم و حداقل آن 20 گرم است.

به طور طبیعی بدن از قندها و چربی ها انرژی می گیرد ، اما تمایل به ذخیره چربی ها و دریافت انرژی از قندها دارد زیرا ساده ترین راه برای آن است و این ایده اصلی رژیم کتوژنیک است.

با کاهش کربوهیدرات ها (منبع قندهای بدن) به حداقل بدن ، قند کافی برای به دست آوردن انرژی پیدا نمی کند و مجبور می شود چربی های ذخیره شده در آن و آنهایی که می خورید را بسوزاند تا انرژی مورد نیاز خود را بدست آورد. ، بنابراین وارد حالت کتوژنیک (یعنی دریافت انرژی از چربی ها می شود) ، به معنای کاهش چربی سالم و سریع و کاهش وزن است.

از آنجا خواهید فهمید که لیست طولانی از اقلامی دارید که همه آنها غذاهای غنی از کربوهیدرات و قند هستند ... اما در مورد خرما چه می کنید!

شاید برایتان جالب باشد: کربوهیدرات ها چیست و چرا همه اختلافات وجود دارد؟ این خوب است یا بد؟


محتوای غذایی خرما

محتوای غذایی خرما

خرما یکی از غنی ترین منابع مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین ها و مواد معدنی است ، اما وقتی صحبت از کربوهیدرات ها و چربی ها می شود ، خرما بیش از 70٪ کربوهیدرات دارد ، در حالی که محتوای چربی و پروتئین آنها کم است ، بنابراین هر 100 گرم خرما حاوی:

روغن ها و انواع کره مجاز روی کتو ... 12 نوع چربی دوستدار کتو
جز food غذایی ارزش یک اندازه گیری نسبت نیاز روزانه
کالری 277 کالری 14٪
کربوهیدرات ها 97/74 عشق 58٪
پروتئین ها 81/1 عشق
چربی ها 0.15 عشق کمتر از 1٪
کلسترول میلی گرم
فیبر رژیمی 6.7 عشق 18٪
فولات پانزدهم میکروگرم
نیاسین 1.61 میلی گرم 10٪
اسید پانتوتنیک 0.805 میلی گرم 16٪
پیریدوکسین 0.249 میلی گرم 19٪
ریبوفلاوین 06/0 میلی گرم 4.5٪
تیامین 0.05 میلی گرم
ویتامین سی. میلی گرم
ویتامین K. 2.7 میکروگرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 696 میلی گرم 16٪
کلسیم 64 میلی گرم 6.5٪
مس 0.362 میلی گرم 40٪
اهن 0.9 میلی گرم 11٪
منیزیم 54 میلی گرم 13٪
منگنز 0.296 میلی گرم 13٪
فسفره 62 میلی گرم
فلز روی 0.44 میلی گرم
کاروتن 89 میکروگرم -
زانتین میکروگرم -
لوتئین 23 میکروگرم -

توجه: درصد روزانه نیاز بدن به مواد مغذی نشان داده شده در جدول براساس رژیم غذایی مبتنی بر 2000 کالری در روز است.


خرما و کتو

خرما و کتو

محتوای کربوهیدرات خرما با توجه به نوع آنها متفاوت است ، بعضی از انواع حاوی 16 گرم کربوهیدرات هستند ، در حالی که انواع دیگر فقط 7 گرم دارند این مقدار اگر خرما به مقدار متوسط ​​خورده شود ، به طور کلی کم است ، اما موضوع رژیم کتو کاملاً متفاوت است!

مقایسه محتوای کربوهیدرات یک خرما با مقدار مجاز کربوهیدرات موجود در کتو می تواند درک ما از آن را تغییر دهد ، زیرا بزرگ است! اگر حداکثر میزان مجاز کپور 50 گرم در روز باشد و شما یک عدد خرما حاوی 16 گرم کربوهیدرات بخورید ، این به چه معناست؟

این بدان معناست که یک دانه تقریباً نیمی از مقدار کپور مجاز را به شما می دهد و فقط 34 گرم مانده اید و البته موضوع با اتکا به انواع کم کربوهیدرات متفاوت است.


فواید و مضرات خرما در کتو

فواید و مضرات خرما در کتو

این خبر خوب است! خرما کاملاً بر روی کتو ممنوع نیست ، فواید زیادی را تضمین می کند ، اما همچنین کاملاً مجاز نیستند و نکاتی وجود دارد که باید از آنها مراقب باشید.

1 - خرما با شاخص گلیسمی پایین

خرما به عنوان غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین یا شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود ، این بدان معنی است که خوردن خرما باعث افزایش سریع یا قابل توجه سطح قند خون نمی شود و بنابراین با ترشح انسولین و ذخیره قند خون به عنوان مواد غذایی ، پاسخ سریعی ایجاد نمی کند. با شاخص گلیسمی بالا انجام دهید.

این نکته دقیقاً در کجا مهم است؟ به عبارت ساده ، 3 مزیت اصلی خوردن غذاهای کم قند خون وجود دارد:

ذخیره نکردن قند در سلولهای چربی و در نتیجه عدم افزایش وزن - حفظ تعادل قند خون و عدم گذر از حالت سریع و بالا و پایین که منجر به احساس گرسنگی سریع و تمایل به خوردن ماهی کپور بیشتر می شود - تاثیری در تحریک انسولین و بنابراین از دیابت نوع 2 جلوگیری می کند.

سالاد کینوا: مهمترین فواید و طرز تهیه را کشف کنید

در مورد خرما و کتو ... مشکل اصلی کتو در قندها است و با توجه به اینکه خرما به شدت بر قند خون تأثیر نمی گذارد ، این باعث می شود که غذایی کاملاً ممنوع ، یعنی مجاز نباشد ، اما در حد خاصی باشد.


2 - کالری زیاد و کربوهیدرات

هر 100 گرم ، یا حدود 12-14 خرما ، حاوی 277 کالری علاوه بر حدود 75 گرم کربوهیدرات با محتوای چربی بسیار کم است که بیش از 0.5 گرم نیست.

بنابراین خرما یک منبع انرژی بسیار بالایی است ، زیرا علاوه بر این که با خوردن فقط چند عدد خرما ، خروج از کتوز را آسان می کند ، به محتوای میوه های خشک نزدیک است و مشکل اینجاست!

یعنی خوردن چند دانه خرما می تواند بیش از مقدار کپور مجاز در طول روز را برای شما فراهم کند ، مشکل فقط حذف مقدار نیست ، بلکه با خوردن کمی بیشتر بعد از بازگشت بدن برای تأمین انرژی از قندها ، به این معنی که مرحله کتوژنیک را لغو می کند.

علاوه بر این ، شما فقط از خرما ماهی کپور صرف کردید ، اما در مورد سایر غذاها چه می کنید؟ هیچ غذایی با 0 کربوهیدرات وجود ندارد ، در حالی که درست است که حاوی مقدار کمی است ، اما شما در ابتدا از مقدار آن خارج شدید.


3- خرما و فواید زیادی که برای بدن فراهم می کند

خرما را می توان به عنوان یک معدن فواید در نظر گرفت ، زیرا مقدار زیادی بدن به بدن می رساند و شاید همین امر باعث شده باشد که غذایی در نظر گرفته شود که در رژیم کتوژنیک قرار گیرد حتی اگر در محدودیت ها و محدودیت هایی باشد!

خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که از سلول ها و بافت ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند (رادیکال های آزاد مولکول های اشتها آور اکسیژن هستند که با سلول های زنده در تعامل هستند> اکسیژن را از آنها می گیرند> آسیب می بینند).

خرما سرشار از فیبر غذایی است (هر 100 گرم خرما حاوی 7 گرم فیبر غذایی محلول و نامحلول است) ، و از سیستم هضم پشتیبانی می کند و روند هضم را تحریک می کند علاوه بر اینکه از باکتری های مفید روده پشتیبانی می کند ، که منعکس شده مثبت است بر روی ایمنی بدن نیز هست.

علاوه بر این ، حاوی انواع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است که بسیاری از موارد را تضمین می کند مانند: پوست سالم بدون نقص - حفظ کلاژن برای جلوگیری از چین و چروک - تقویت ایمنی بدن - از سیستم هضم و سیستم عصبی پشتیبانی می کند و استخوان ها را تقویت می کند - از مغز ، قلب و خون محافظت می کند عروق ...

شیر در رژیم کتوژنیک است ... آیا می توانید شیر داشته باشید یا باید از آن خودداری کنید؟

خرما به لطف خواص درمانی و ضد التهابی که دارد و همچنین محافظت در برابر انواع سرطان ، ایمنی بدن شما را افزایش می دهد و بدن را در برابر بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت می کند.


چگونه می توانید خرما را با کتو بخورید؟

چگونه می توانید خرما را با کتو بخورید؟

تاکنون می دانید که خرما کاملاً ممنوع نیست ، اما غذاهای مجاز هم نیستند ، محدودیت هایی وجود دارد که می توان خرما را بدون محدود کردن حالت کتوژنیک خورد ، یعنی:

  • موضوع خرما و کتو در مورد تعداد خرما که باید خورده شود یا تعداد دانه های مورد نیاز بدن نیست ، به میزان کپور ماهی بدن شما بستگی دارد.
  • مقدار مجاز کربوهیدرات ها باید محدود شود و از آن فراتر نرود ، خواه خوردن خرما باشد و یا حتی خوردن غذاهایی که براساس رژیم کتو هستند.
  • از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات همراه با خوردن خرما پرهیز کنید تا آنها را در حد قابل تحمل نگه دارید.

خرما را با کتو بخورید

از طریق نکات قبلی ، من فهمیدم که برای خوردن خرما با کتو چه کاری باید انجام دهید ، این فقط به تعادل بستگی دارد و با اطمینان از موارد زیر می توانید آن را بخورید:

  • خرما را انتخاب کنید که کمترین میزان کپور را داشته باشد ، یعنی از آنهایی که بیشترین مقدار قند را دارند دور شوید.
  • حداکثر 1 تا 3 قرص در طول روز بخورید ، بنابراین می توانید بدون ترک حالت کتوژنیک از مزایایی که خرما برای شما فراهم می کند ، بهره مند شوید.
  • علاوه بر خرما ، رژیم شما باید یک رژیم کم کربوهیدرات باشد ، به این معنی که شما باید میزان کربوهیدرات دریافتی از خرما را با کربوهیدراتهای دریافتی از غذاهای دیگر متعادل کنید.
  • شما می توانید خرما را با شیر بخورید ، اما هر نوع شیر را نخورید! شیر گاو و بز در رژیم کتو کاملاً ممنوع است ، از طرف دیگر ، می توانید به شیرهای گیاهی مانند شیر سویا ، شیر بادام یا شیر نارگیل اعتماد کنید.
  • کرم همچنین یکی از غذاهایی است که می توانید در رژیم کتو آزادانه بخورید.
  • به خاطر داشته باشید که خرما به دلیل پروتئین و چربی کم ، حتی اگر با شیر خورده شود ، غذای کاملی نیست ، مخصوصاً اگر رژیم کتو دارید.
  • از خوردن خرما به گونه ای که باعث افزایش قند و کربوهیدرات شود خودداری کنید ، یعنی از خوردن خرما سرخ شده یا پر از شکلات یا قند و غیره خودداری کنید.

بنابراین ، مسئله بین خرما و کتو به ممنوع یا مجاز بودن آن مربوط نیست ، بلکه کاملاً به کیفیت و مقدار خرما که می خورید ، به نحوه خوردن آن و به غذاهایی که علاوه بر خرما می خورید بستگی دارد. .. یعنی ، شما به تنهایی می توانید خرما را کتو مجاز یا کاملاً ممنوع کنید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ذکر شده را نمی توان جایگزین مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه در اتخاذ یک رژیم خاص یا تغییر در رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک برای شما دانست.

اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ ها:

  • فواید خرما برای رژیم غذایی ... آیا خرما چاق کننده است یا در کاهش وزن موثر است؟
  • رژیم های غذایی ، آب و شیر ... یک رژیم غذایی سریع است ، اما در طی آن گرسنه و خسته نخواهید شد
  • فواید خرما چیست؟ در اینجا 25 مزیت شگفت انگیز وجود دارد که بدن نمی تواند بدون آنها انجام دهد

منابع

.

منبع: magltk.com

مطالب مرتبط

Leave a Comment

11 − 11 =