یکشنبه , فروردین 22 1400
دلایل کمبود خواب نوزادان و راه های حل این مشکل 660x330 - دلایل کمبود خواب نوزادان و راه های حل این مشکل

دلایل کمبود خواب نوزادان و راه های حل این مشکل

| مجله زنان ایران

بی خوابی در کودکان به طور کلی و نوزادان به طور خاص یک اختلال خواب است ، جایی که کودک خوابیدن یا بیدار ماندن در شب را دشوار می کند و شکایت اصلی از بی خوابی و کمبود خواب خواب آلودگی در طول روز و احساس خستگی است. و کمبود انرژی و بی خوابی در کودکان را می توان با توجه به مدت زمان ، شدت و میزان آن طبقه بندی کرد.

کم خوابی یا بی خوابی نوزادان معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد و در اثر عوامل متعددی مانند یک بیماری خاص یا داروی خاص ایجاد می شود. در این مقاله ، ما در مورد این اختلال که معمولاً نوزاد را تحت تأثیر قرار می دهد ، یاد می گیریم ، که دلیل آن کمبود خواب نوزاد است و برخی از نکات برای خلاص شدن از این مشکل ، بنابراین با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

چرا خواب مناسب برای کودک لازم است؟

در آغاز و قبل از دانستن دلایل کمبود خواب در نوزاد ، لازم است برخی از حقایق مهم در مورد خواب و ضرورت آن را برای کودک بدانیم:

خواب کافی برای کودکان یکی از منابع اصلی رشد سالم آنها به ویژه در ابتدای تولد است ، به این معنی که خواب اساس اصلی اولین دوره تولد کودک است.

بیشتر هورمون های رشد در هنگام خواب شبانه ترشح می شوند و حتی 4 تا 5 ساعت خوابیدن در شب انرژی کافی را برای بازی و حرکت کودک در روز بعد به کودک می دهد. خواب شبانه کودک همچنین به والدین امکان می دهد استراحت کافی و سبک زندگی سالم داشته باشند.

علاوه بر این ، خواب کافی به کودک امکان می دهد تا از توانایی های ذهنی خود به طور م focusثر تمرکز کرده و استفاده کند و پیشرفت علمی و علمی خود را در آینده افزایش دهد.

ماهیت خواب کودکان:

نوزادان تازه متولد شده می توانند از 16 تا 20 ساعت در روز بخوابند ، هر 2 تا 3 ساعت بیدار شوند و پس از مصرف شیر مادر به خواب ادامه دهند ، زیرا در این دوره هیچ تفاوتی بین روز و شب برای آنها وجود ندارد.

دلایل کم خوابی نوزاد چیست؟

| مجله زنان ایران

کودکان پس از دو ماهگی معمولاً شب ها از 10 تا 12 ساعت و تا 6 ماه بیشتر می خوابند و سپس کودکان در 3 سالگی بدون وقفه شروع به خواب می کنند.

ناتوانی کودک در خواب ، کمبود خواب ، بیدار شدن مکرر در هنگام خواب و بازگشتن به خواب هنگام بیدار شدن ممکن است منادی اختلالات در حالت خواب آنها باشد و از جمله مهمترین دلایلی که در کمبود نوزاد نقش دارد. خواب:

گرسنگی و تشنگی از جمله دلایل کم خوابی در نوزادان است:

گرسنگی مهمترین و مهمترین دلیلی است که باعث می شود کودک کم بخوابد و به خصوص شب هنگام بخوابد ، حتی اگر به طور منظم به کودک خود شیر دهید ، ممکن است او در طول شب یا قبل از خواب گرسنه باشد.

بنابراین ، کودک شما باید حداقل هر ساعت یک بار غذا بخورد زیرا در شش ماه اول برای خوردن غذاهای کمکی بیشتر در طول شب بیدار می شود و دلیل این امر هضم آسان شیر مادر است.

کودک شما هر چه بزرگتر می شود ، به وعده های غذایی بیشتری احتیاج دارد و علاوه بر احساس تشنگی ، احساس گرسنگی بیش از حد معمول خواهد داشت که باید در یک دوره مشخص بعد از دو ماهگی به او آب بدهید.

10 دوره رایگان رایگان برای یادگیری مکالمه انگلیسی به صورت آنلاین

آروغ زدن بعد از تغذیه:

احساس گرسنگی بیش از حد یا سیری کودک و آروغ نزدن به روش صحیح کودک نیز می تواند باعث مشکل خواب شود ، بنابراین مطمئن شوید که کودک شما پس از خوردن وعده غذایی یا غذا دادن و به روش صحیح آروغ می زند ، زیرا همچنان تنش خواهد داشت و این کار را دشوار می کند خوابیدن.

افسردگی مادران:

اگر مادر افسرده باشد ، ممکن است اختلالات خواب در کودک پرستار ظاهر شود ، زیرا بیشتر مطالعات رابطه عواطف و وضعیت روانی مادر پرستار بر نوزاد و وضعیت روانی او را اثبات کرده اند ، که به وضوح در کمبود خواب او آشکار می شود ، زیرا ممکن است یکی از دلایل اصلی اختلالات خواب منشأ جسمی یا عاطفی باشد.از مادر تا فرزند شیرده از طریق شیری که وی از او شیر داده است.

کودک در موقعیت خاصی به خواب عمیق نیاز دارد:

| مجله زنان ایران

کودک یک یا دو بار در طول شب از خواب بیدار می شود ، اما بیشتر نوزادان می دانند که چگونه بخوابند و دوباره بخوابند. اما ممکن است کودک شما عادت داشته باشد که روی موارد خاصی مانند شیردهی ، بطری یا پستانک بخوابد. این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که والدین با خواب نامنظم نوزاد مواجه می شوند.

برای حل این مشکل ، باید کودک خود را در طول روز آموزش دهید و به او بیاموزید که هنگام خواب از خواب بیدار شود و نیازی به غذا ، بطری یا پستانک نداشته باشد.

کمبود خواب در نوزادان به دلیل سن پایین:

تعداد نوزادانی که می توانند خیلی سریع به یک برنامه منظم قبل از خواب عادت کنند و در طول شب راحت بخوابند بسیار اندک است.

طی دو ماه اول زندگی ، نوزادان در فواصل تصادفی و به مدت 12 تا 18 ساعت در روز می خوابند.

در سن نه ماهگی ، بیشتر نوزادان می توانند در طول شب خوب بخوابند ، اما به خاطر داشته باشید که برای این کودکان ، "خوابیدن تمام شب" به معنی 5 تا 6 ساعت متوالی است ، بنابراین اگر نوزاد شما شب راحت نمی خوابد ، این کار را نکنید نگران باشید زیرا این کاملا طبیعی است.

آپنه خواب یا انسداد در سیستم تنفسی:

اگرچه این موارد بسیار نادر است ، اما برخی از نوزادان به دلیل انسداد سیستم تنفسی نمی توانند به راحتی بخوابند ، زیرا انسداد مجاری تنفسی اغلب به دلیل بزرگ شدن لوزه ها و مجاری بینی به نام سینوس رخ می دهد و این انسداد می تواند یکی از دلایل عدم انجام کودکان باشد به درستی بخواب.

کودکان مبتلا به این بیماری معمولاً با صدای بلند خرخر می کنند ، نفس سخت می کشند و مشکل خواب دارند و میزان کودکان مبتلا به این بیماری 1٪ است و معمولاً در سن 3 تا 7 سالگی شایع است.

به دلیل آلرژی ، آسم و سایر بیماری ها:

برخی از مشکلات جسمی می تواند منجر به بی خوابی در نوزادان شود و در نتیجه کمبود خواب وجود دارد ، زیرا گرفتگی بینی به دلیل آلرژی ، سرماخوردگی و آسم می تواند منجر به مشکل تنفس نوزاد شود.

همچنین ، کودکی با کولیک ، نفخ یا گاز ، ریفلاکس معده ، سرفه یا گوش درد نیز می تواند به خواب کم منجر شود ، بنابراین پزشک متخصص اطفال که بر کودک شما نظارت می کند ، می تواند به شما کمک بیشتری کند.

در صورت سرفه و بیماری تنفسی ، می توانید از یک دستگاه رطوبت ساز مانند بخور یا روغنهای اساسی سبک در اتاق استفاده کنید. در مورد بیماری های دیگر مانند معده درد یا درد ناشی از نفخ ، او می تواند معده خود را با یک روغن آرامش دهنده مالش دهد.

کمبود خواب در نوزادان به دلیل داروها:

برخی از داروهای سرماخوردگی و آلرژی یا داروهای ADHD می توانند خواب کودک شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر فکر می کنید داروهای نوزاد شما بر خواب او تأثیر می گذارد ، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. تغییر دارو یا دوز آن می تواند به بهبود خواب کودک کمک کند.

اطلاع:

هرگز به تنهایی و بدون مشورت با پزشک متخصص اطفال واجد شرایط ، در داروهای کودک خود تغییر یا تغییر ایجاد نکنید.

بهترین عطرها Al Dakheel Oud

تغییر در الگوی خواب منظم:

نوزادی که تازه متولد شده دارای ریتم است ساعت بیولوژیکی خواب و هرگونه تغییر در الگوی خواب روزمره طبیعی او می تواند شب خوب و حتی خواب را از او بگیرد. در این زمان چرخه هورمونی بدن و ساعت داخلی اصلاح می شود و این به کودک کمک می کند تا در زمان مناسب بخوابد. نباید سعی کنید کودک را زود بخوابید (وقتی هنوز خسته نیست) یا خیلی دیر (وقتی مدت زیادی خسته است). برای تنظیم بهتر این جلسه ، نگذارید بعدازظهر و عصر بخوابد. زیرا خوابیدن وقتی او تازه بیدار می شود دشوار است.

محیط برای کودک ناراحت کننده است:

یک محیط آشفته و پر سر و صدا می تواند باعث بی خوابی و کمبود خواب در کودکان شود و سر و صدای مداوم در مورد محل خواب کودک دلیل مهم کم خوابی وی است.

سر و صدا ، ناحیه خواب ناخوشایند ، نور ، دمای اتاق و موارد دیگر از این قبیل در بیخوابی کودک بسیار موثر است. علاوه بر حضور نوزاد در مکانی نزدیک به استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر.

معمولاً تغییر در محیط منجر به کم خوابی در نوزاد و بی خوابی می شود ، بنابراین کودک خود را در مکان خاصی بخوابانید و اگر در حال حرکت است ، سعی کنید شرایط مشابهی مانند دما ، نور ، صدا و ... را فراهم کنید.

پوشک مرطوب است:

یکی از دلایل مهم کم خوابی نوزاد ، تعویض نکردن پوشک و جا گذاشتن آن برای مدت طولانی روی بدن است که باعث خارش ، ناراحتی و سرما می شود.

بنابراین سعی کنید سیستمی در تعویض پوشک برای نوزاد داشته باشید و آن را برای مدت طولانی در حالی که روی بدن او مرطوب است رها نکنید تا از خواب آرام به ویژه در شب لذت ببرد.

نکاتی برای حل مشکلات کمبود خواب نوزاد

| مجله زنان ایران

نوزادان تازه متولد شده معمولاً در طول روز می خوابند و شب بیدار می شوند. صرف نظر از این ، والدین فکر می کنند که نوزاد آنها از بی خوابی و کمبود خواب رنج می برد و کمبود خواب در نوزادان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، و برای کودک و نوزاد برای راحت خوابیدن ، لازم است این نکات را رعایت کنید تا بر این مشکل غلبه کنید: از اختلال در خواب:

در اتاق خواب کودک:

  • تا یک سالگی کودک نباید از بالش استفاده شود.
  • در اتاقی که کودک شما در آن می خوابد ، باید از سلامت برخوردار باشد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پرده ها را در طول روز باز کرده و اجازه دهید نور خورشید با پنجره های باز شده برای مدت خاصی وارد شود تا هوای اتاق تجدید شود.
  • کودک باید در محیطی امن ، تاریک و ساکت و با دمای متوسط ​​20 تا 24 درجه بخوابد.
  • بهتر است او را در رختخواب تنها بگذارید و در صورت بیدار شدن همیشه می توانید او را چک کنید و نزدیک اتاقی که در آن نشسته اید باشید.
  • از رایحه های طبیعی و کمی رایحه در اتاق کودک خود استفاده کنید.می توانید چند قطره روغن طبیعی یا گلاب روی یک دستمال بریزید و آن را کنار تخت قرار دهید.
  • کودک خود را قبل از خواب نوازش کنید و دستان خود را به آرامی روی شکم ، بازوها و سر کودک حرکت دهید ، که به او کمک می کند تا آرام شود ، احساس امنیت کند و راحت بخوابد.

محیط پیرامون محل خواب نوزاد:

  • شما باید کودک خود را به خوبی زیر نظر داشته باشید و اگر وضعیت غیرطبیعی در او مشاهده کردید ، باید با پزشک ویژه او مشورت کنید ، به خصوص اگر کودک شما از کمبود خواب رنج می برد.
  • محیط پیرامون محل خواب کودک باید ساکت و دور از هیاهوی صداهای بلند و تلویزیون باشد ، با نیاز به انداختن پرده ها تا جلوی نورهای درخشان را در چشم او بگیرد.
  • در طول روز ، کودک باید تفاوت بین روز و شب را با قرار دادن آن در نزدیکی احساس کند نور خورشید بدون قرار گرفتن مستقیم در معرض آن ، زیرا هر چه پیرتر می شود ، باید تفاوت روز و شب را درک کند تا خواب منظم داشته باشد.
بهترین عطرها را برای خانم ها ، آقایان و کودکان انتخاب کنید

استراتژی های مهم خواب برای کودک

| مجله زنان ایران
  • استحمام قبل از خواب می تواند خواب رفتن را آسان کند.حمام کودک قبل از خواب و حمام گرم به او کمک می کند تا آرام شود و بخوابد.
  • هر وقت پوشک را عوض می کنید ، لازم است بدن او را با آب گرم تمیز کنید و متوجه خواهید شد که کودک شما بعد از هر بار تمیز کردن عمیق خواهد خوابید.
  • ماساژ دادن کودک به مدت 15 دقیقه قبل از خواب با یک روغن اساسی می تواند خواب او را آسان کند.
  • اگر کودک شما برای خوابیدن به ارتعاشات مداوم نیاز دارد ، باید با گذشت زمان میزان لرزش را کاهش دهید تا درنهایت بتوانید او را بدون هیچ لرزشی بخوابید.
  • و اگر کودک شما عادت به شیردهی قبل از خواب دارد ، سعی کنید بعد از آخرین شیردهی قبل از خواب ، آن را با موسیقی جایگزین کنید یا لالایی بخوانید.
  • کودک را قبل از خواب به خوبی تغذیه کنید و به او شیر دهید تا در طول شب کمتر بیدار شود.
  • می توانید کمی چای زیره گرم به کودک خود بدهید ، حتی چند قطره بعد از آخرین وعده غذایی (بعد از اینکه چای زیره را رد کردید ، چای را کاملاً صاف کنید تا گرانول های پودر زیره به گلوی کودک وارد نشود و باعث بلعیدن او شود) زیره سبز به آرامش شما کمک می کند و گازها و گرفتگی هایی را که ممکن است در شب برای او ایجاد شود و باعث بی خوابی و کمبود خواب می شود ، برطرف می کند ، که خواب شما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

کودک را به خواب تربیت کنید

به سادگی آموزش دادن به کودک برای خوابیدن همچنین به عنوان تنظیم کننده خواب کودک فرآیندی است که در آن کودکان می آموزند چگونه برای یک خواب خوب شبانه آماده شوند ، اما مهم است که بدانید هیچ رویکردی متناسب با همه وجود ندارد و کودکان می توانند تعامل کنند. متفاوت و به طرق مختلف.

شاید برایتان جالب باشد: کودک از نوزادان تا نوجوانان تا 18 سال چند ساعت می خوابد

فواید آموزش کودک برای خوابیدن:

با آموزش کودک برای خوابیدن در زمان های خاص ، همه اعضای خانواده می توانند به راحتی استراحت کنند.

خواب خوب همچنین برای رشد کودک ضروری است زیرا یک مطالعه مهم از موسسه ملی بهداشت در سال 2007 نشان داد که مراحل مهم رشد مغز در نوزادان به خواب کافی بستگی دارد. شاید آموزش خوابیدن به کودک سرگرم کننده نباشد ، اما خواب سالم می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که خانواده ها می توانند برای داشتن خواب سالم به کودک خود انجام دهند.

چگونه می توان کودک را برای خوابیدن تربیت کرد؟

ممکن است کودک به چهار ماهگی برسد ، زمان مناسب این آموزش "آموزش در خواب آرام" است به این ترتیب اگر کودک در طول شب گریه کند یا بی تاب شود ، می توانید او را در آغوش بگیرید و آرامش دهید بنابراین در این مورد به والدین توصیه می شود به کودک اجازه دهد تمام شب را خودش بخوابد و تا صبح اتاق را باز نگذارد.

بیشتر نوزادان در سنین 4 تا 6 ماهگی در سنین آماده آمادگی برای تمرین خواب قرار دارند و شما در این دوره از تمرین خواب بیش از هر زمان دیگری نتایج خوبی خواهید گرفت.

چه مدت طول می کشد تا خواب به نوزادان و کودکان آموزش داده شود؟

صرف نظر از اینکه روشی را انتخاب می کنید ، مدت زمانی که کودک برای خوابیدن می تواند متفاوت باشد. کودک کم خواب ممکن است از شب اول بتواند خودش بخوابد ، اما این در مورد همه کودکان صدق نمی کند ، بنابراین نباید انتظار معجزه فوری را هم داشته باشید.

یک سوال متداول در این زمینه این است: آموزش خواب کودک چه مدت طول می کشد؟ متخصصان می گویند بسیاری از راه های تنظیم خواب نوزاد ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد و پایبندی به آنها مهمترین عامل در موفقیت این کار است.

.

منبع: magltk.com

درباره ی جواد عصمتی

مطلب پیشنهادی

بهترین عطرها را برای خانم ها ، آقایان و کودکان - بهترین عطرها را برای خانم ها ، آقایان و کودکان انتخاب کنید

بهترین عطرها را برای خانم ها ، آقایان و کودکان انتخاب کنید

فرد با تمام حواس خود افراد اطراف خود را احساس می کند و اولین برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =