سه شنبه , فروردین 31 1400
دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

منیزیم یکی از متداول ترین مواد معدنی در بدن است ، زیرا این عنصر کمیاب در تمام فرآیندهای متابولیک ، از جمله کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها ، که به انرژی تبدیل می شوند ، نقش دارد و همچنین به عملکرد مناسب بافت ها و اندام های مختلف کمک می کند. زیرا در بسیاری از واکنشهای آنزیمی شرکت می کند.

با ما همراه باشید تا با این ماده معدنی مهم برای بدن آشنا شوید و میزان دوز روزانه آن را با عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد تعیین کنید:

فهرست مطالب

منیزیم

1614632111 412 دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

منیزیم این ماده معدنی برای عملکرد مناسب بدن انسان ضروری است زیرا در بیش از 300 واکنش متابولیک در بدن شرکت می کند.

این ماده با سدیم ، پتاسیم و کلسیم از نزدیک کار می کند که باید این عملکرد را در بدن متعادل نگه دارد.

حدود نیمی از منیزیم مورد نیاز بدن در استخوان ها و دندان ها وجود دارد ، در حالی که بقیه در ماهیچه ها ، کبد و سایر بافت های نرم وجود دارد. و توسط کلیه ها از بین می رود.

اهمیت منیزیم برای بدن

  • منیزیم به ویژه به انتقال پیام ها و سیگنال های عصبی و شل شدن عضلات پس از انقباض کمک می کند ، که برای عملکرد قلب حیاتی است.
  • همچنین لازم است ضربان قلب منظم ، متابولیسم چربی و همچنین تنظیم سطح قند خون و فشار خون ضروری باشد.
  • منیزیم ممکن است نقش مهمی در تسکین درد مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی و قاعدگی و میگرن مرتبط با این بیماری از طریق اثر آرام بخشی بر عضلات صاف ، انبساط رگهای خونی و نرمال سازی هدایت عصب داشته باشد ، منیزیم علائم قاعدگی و دیسمنوره را تسکین می دهد ، به ویژه هنگامی که با ویتامین ترکیب شود B6
  • مطالعات بالینی نشان می دهد که مصرف مکمل منیزیم ممکن است در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر ظرفیت ورزشی را بهبود بخشد یا اثر ضد انعقادی داشته باشد ، همچنین این مکمل ها در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که تحت درمان با داروهای مدر هستند نیز مهم هستند زیرا این دارو باعث از دست دادن منیزیم می شود.
  • منیزیم همچنین با کاهش جذب چربی روده در زمان وعده غذایی و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در جلوگیری از تصلب شرایین نقش دارد.
  • برای افرادی که فشار خون بالا دارند ، مکمل های منیزیم به کاهش فشار خون کمک می کنند.
  • مطالعات اپیدمیولوژیک همچنین نشان دهنده ارتباط بین مصرف کم منیزیم در رژیم غذایی و بروز دیابت نوع 2. از آنجا که مکمل منیزیم باعث کاهش قند خون و افزایش HDL (کلسترول خوب) می شود.
  • منیزیم نقش مهمی در متابولیسم استخوان و حفظ تراکم استخوان دارد و اخیراً نشان داده شده است که کمبود منیزیم باعث پوکی استخوان می شود.
  • مکمل منیزیم گرفتگی پا را در دوران بارداری تسکین می دهد و هیچ اثر مضر بر زایمان و پس از زایمان ندارد.
  • همچنین نشان داده شده است که سولفات منیزیم وریدی باعث تسکین حملات حاد آسم ، به ویژه در کودکان می شود.
  • درمان با منیزیم خوراکی باعث کاهش شنوایی ایدیوپاتیک یا ناشی از سر و صدا می شود. دارای اثر محافظتی است.
آسیب به روند تغییر مسیر در کوتاه مدت و بلند مدت

منابع غذایی منیزیم:

1614632112 141 دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

حبوبات ، دانه ها ، آجیل ها ، غلات سبوس دار ، جوانه گندم ، سبزیجات برگ سبز تیره و مخمر آبجو منابع خوبی از منیزیم هستند.

توجه داشته باشید که فرآوری مواد غذایی (پخت و پز با سرخ کردن) به طور قابل توجهی محتوای این ماده معدنی با ارزش را کاهش می دهد.

دوز منیزیم

1614632112 785 دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

تعیین مزایای مصرف رژیم غذایی و دوز خاص منیزیم برابر یا کمی بیشتر از حد توصیه شده دشوار است.

دوز روزانه منیزیم برای محافظت از قلب و عروق خونی:

شما باید غذاهای غنی از منیزیم (مانند غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها ، حبوبات و سبزیجات برگ سبز) هر روز بخورید و دوز روزانه منیزیم اگر برای سلامت قلب و عروق باشد متفاوت است ، بنابراین توصیه می شود که از رژیم غذایی استفاده کنید:

  • اگر عامل خطر وجود دارد (مقاومت به انسولین ، سندرم متابولیک ، دیابت نوع 2 ، به عنوان مثال سابقه خانوادگی بیماری های قلبی عروقی) و اگر اقدامات رژیم غذایی ناکافی است ، باید یک مکمل غذایی حاوی 300 میلی گرم منیزیم همراه با وعده غذایی مصرف شود.

در صورت وجود عوامل خطر ، دیابت یا بیماری های قلبی عروقی ، پیگیری توسط متخصص مراقبت های بهداشتی ضروری است.

  • فشار خون بالا: با دوز 300 میلی گرم در روز با وعده غذایی شروع کنید در صورت لزوم ، ممکن است دوز مصرفی در دوزهای منقسم با وعده غذایی به 1000 میلی گرم در روز افزایش یابد.

دوز روزانه منیزیم برای سندرم قبل از قاعدگی:

همراه با یک وعده غذایی مکمل غذایی حاوی 300 میلی گرم منیزیم مصرف کنید اگر نتایج بعد از دو ماه خوب نباشد ، می توانید 300 میلی گرم دو بار در روز مصرف کنید.

دوز روزانه منیزیم برای کاهش خطر اسهال:

در مورد مکمل های منیزیم برای کاهش خطر اسهال ، ترجیح داده می شود دوزها را تقسیم کنید و آنها را با یک وعده غذایی میل کنید (زیرا منیزیم اثر ملین دارد) ، بنابراین:

  • از 350 میلی گرم در هر دوز تجاوز نکنید.
  • گلوکونات ، سیترات یا کلرید منیزیم را انتخاب کنید زیرا این مکمل ها کمتر باعث اسهال می شوند و منیزیم به راحتی در دسترس است نسبت به سایر اشکال.

دوز روزانه منیزیم:

1614632112 354 دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

(رژیم غذایی توصیه شده به صورت روزانه) ، که با توجه به سن و جنسیت:

  • کودکان 1 تا 3 سال: 80 میلی گرم.
  • کودکان از 3 سال تا 8 سال: 130 میلی گرم.
  • کودکان 9 تا 13 سال: 240 میلی گرم.
  • پسران 14 تا 18 سال: 410 میلی گرم.
  • دختران از 14 سال تا 18 سال: 350 میلی گرم.
  • مردان 19 تا 30 ساله: 400 میلی گرم.
  • زنان 19 تا 30 سال: 310 میلی گرم.
  • مردان 31 ساله و بالاتر: 420 میلی گرم.
  • زنان از 31 سال به بالا: 320 میلی گرم.

زن باردار:

  • 18 سال و کمتر: 400 میلی گرم.
  • 19 تا 30 سال: 350 میلی گرم.
  • 31 سال به بالا: 360 میلی گرم
چگونه می توان رنگ های مناسب رنگ مو را که 100٪ مناسب شما باشد انتخاب کرد؟

زنان شیرده:

  • 18 سال و کمتر: 360 میلی گرم.
  • از 19 سال تا 30 سال: 310 میلی گرم.
  • 31 سال به بالا: 320 میلی گرم

این یک مقدار مصرف مرجع در سال 1997 از رژیم غذایی منیزیم ، کلسیم ، فسفر ، ویتامین D و فلوراید از موسسه پزشکی در انجمن غذا و تغذیه است.

همچنین ، این داده ها نتیجه اجماع بین مقامات کانادایی و ایالات متحده است که روشی را برای استانداردسازی مصرف رژیم غذایی (RDA) برای این ماده مهم انجام داده اند.

چه زمانی مکمل غذایی منیزیم مصرف می شود؟

یک منبع مکمل منیزیم می تواند در صورت استرس مفید باشد ، زیرا باعث از بین رفتن ماده معدنی از طریق ادرار می شود ، و کمبود منیزیم بیشتر باعث افزایش واکنش در برابر فشار و خستگی می شود و این نشانه دیگری از عدم وجود منیزیم در بدن است. بدن

  • مکمل منیزیم برای افرادی که از استرس و اضطراب شدید رنج می برند و برای کسانی که شروع به ترک سیگار کرده اند تجویز می شود زیرا کمبود نیکوتین استرس زیادی ایجاد می کند.
  • این مکمل غذایی همچنین هنگام مصرف داروهای خاصی که باعث از بین رفتن منیزیم در ادرار می شود و یا جذب آن را در روده کاهش می دهد ، تجویز می شود: این مورد برای داروهای ادرار آور ، استروژن و پروژسترون است.

کدام نوع مکمل غذایی منیزیم را باید انتخاب کنیم؟

مکمل های غذایی منیزیم به صورت قرص ، محلول خوراکی یا آمپول وجود دارد. صرف نظر از میزان تأمین ، باید به نوع نمک مرتبط با منیزیم توجه کنید که میزان جذب سلول را تعیین می کند و در نتیجه اثر و تحمل آن را تعیین می کند. بنابراین نمکهای با منشا طبیعی که منیزیم دریایی بخشی از آن است به خوبی جذب بدن می شود و بیش از همه باعث اسهال بیشتر از نمکهای مصنوعی می شود ، اینها گران ترند اما غالباً بهتر جذب بدن می شوند و برخی به خوبی تحمل می شوند.

بهتر است از انواع حاوی کلرید و سولفات خودداری کنید و لاکتات که علاوه بر اسهال ، اسیدیته بدن را افزایش می دهد ، که به ویژه منجر به ظهور تشنج می شود.

نکته مهم دیگر پیوند مکمل غذایی منیزیم با ویتامین B6 و تورین برای افزایش جذب و استفاده سلول از منیزیم علاوه بر ایجاد ارتباط بین منیزیم و ویتامین D است.

مدت زمان دوز منیزیم در روز:

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و قبل از یک دوره قابل توجه استرس ، مصرف 100 میلی گرم در روز به مدت 1 تا 3 ماه کافی است.

در صورت وجود علائم اختلال ، معمولاً مصرف 300 میلی گرم در روز برای بزرگسالان به مدت یک تا دو ماه توصیه می شود.

دانستن اینکه این دوز در ورزشکاران ، زنان باردار و نوجوانانی که نیاز به مصرف بیشتری دارند قابل افزایش است.

برای جذب بهتر دوزهای روزانه بیشتر از 100 یا 200 میلی گرم در چندین دوز ترجیح داده می شود.

هنگام مصرف دوز منیزیم در روز ، اقدامات احتیاطی چیست؟

منیزیم حداقل دو ساعت پس از دوزهای زیاد کلسیم (که در جذب گوارشی آن تداخل ایجاد می کند) و برخی از داروها (مانند داروهای هورمون تیروئید یا آنتی بیوتیک های خاصی که ممکن است جذب آنها کاهش یابد) مصرف می شود.

علل قرمزی چشم در کودکان ... علائم و درمان »مجله شما

خطر مصرف بیش از حد به جز در موارد نارسایی کلیه وجود ندارد. انواع مکمل ها در این مورد برای تنظیم دوز نیاز به مشاوره پزشکی دارند.

عوارض جانبی افزایش دوز منیزیم در روز

1614632112 193 دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن بولتن شما - دوز روزانه منیزیم و عوارض جانبی افزایش آن »بولتن شما

مقامات کانادایی و ایالات متحده حداکثر میزان مجاز مصرف منیزیم را تعیین کرده اند و این دوز روزانه ای است که در آن مکمل منیزیم باعث ایجاد اثر ملین در برخی افراد می شود. در مطالعات اندک ، در سایر مطالعات دوزهای بالا (تا 1200 میلی گرم در روز) اسهال در افراد.

منیزیمی که از غذا می گیرید ، اسهال ایجاد نمی کند و اثر ملین نمک های منیزیم که به راحتی جذب می شوند کمتر دیده می شود.

بنابراین اگر اسهال دارید ، مصرف مکمل را متوقف کنید و بعداً در دوزهای کمتر یا منقسم شده مصرف آن را ادامه دهید.

موارد منع مصرف بسیار مهمی برای مصرف بسیار زیاد منیزیم برای موارد زیر وجود دارد:

  • برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه ، بنابراین ، برای این بیماران ، هر نوع مکمل مواد معدنی باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی پیگیری شود.
  • هنگام پیوستن به دوزهای توصیه شده منیزیم ، عوارض جانبی معمولاً به اسهال یا تحریک روده محدود می شوند.
  • همچنین مصرف مکمل های منیزیم باعث کاهش جذب آنتی بیوتیک های تتراسایکلین می شود.
  • مصرف مکمل های منیزیم می تواند جذب نیتروفورانتوئین (آنتی بیوتیک) را کاهش دهد.
  • مصرف مکمل های منیزیم می تواند در جذب فسفونات های موجود در بدن که در پوکی استخوان استفاده می شوند تداخل ایجاد کند.
  • اگر تحت درمان با آمیلوراید (ادرار آور) هستید قبل از مصرف مکمل منیزیم با پزشک خود مشورت کنید زیرا این ترکیب می تواند باعث ایجاد منیزیم بیش از حد در بدن شود.

اندازه گیری سطح منیزیم در بدن:

98٪ از منیزیم بدن در داخل سلول ها است و فقط حدود 1٪ در خون وجود دارد بنابراین دوز منیزیم سرمی (میلی گرم) ذخیره منیزیم ما را ضعیف نشان می دهد. در واقع ، آنها علائم بالینی کمبود هستند.

برای فهمیدن سطح آهن یا کلسیم ، آزمایش خون کافی است ، اما در مورد سطح منیزیم اینگونه نیست زیرا سطح منیزیم در خون بیانگر میزان ذخایر نیست.

در واقع ، سطح منیزیم در گردش خون می تواند با وجود کمبود منابع کافی باشد.

سرانجام ….

قبل از مصرف مکمل غذایی منیزیم با پزشک خود مشورت کنید زیرا او بیش از همه شما در مورد مکمل های غذایی و دارویی می داند ، زیرا برخی از داروها جذب بدن را برای بدن دشوار می کنند و مکمل های منیزیم می تواند اثر بخشی برخی از داروهای آنتی بیوتیک و پوکی استخوان را ضعیف کند. از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کنید.

این مقاله یک اطلاعات بهداشتی فرهنگی است ، اما جایگزین توصیه های پزشکی برای تشخیص و درمان نیست.

.

منبع: magltk.com

درباره ی جواد عصمتی

مطلب پیشنهادی

نحوه استفاده از تونر صورت ترتیب و مراحل صحیح 310x165 - نحوه استفاده از تونر صورت ... ترتیب و مراحل صحیح

نحوه استفاده از تونر صورت … ترتیب و مراحل صحیح

تا همین اواخر ، تونر به عنوان دشمن پوست شناخته می شد که باعث خشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =