روزه معکوس: برای لاغر شدن و خلاص شدن از شر چربی

روزه معکوس برای لاغر شدن و خلاص شدن از شر - روزه معکوس: برای لاغر شدن و خلاص شدن از شر چربی


روزه معکوس

رژیم روزه داری متناوب ، به دلیل توانایی رسیدن به وزن مطلوب ، محبوبیت گسترده ای در سراسر جهان پیدا کرده است. با این حال ، شایان ذکر است که انواع مختلف رژیم های روزه داری روزه داری وجود دارد که همگی تحت اصطلاح روزه داری متناوب قرار می گیرند. و یکی از انواع نسبتاً اخیر به حساب می آید رژیم روزه معکوس.

روزه معکوس چیست

رژیم روزه معکوس ، مانند سایر رژیم های ناشتا متناوب ، مبتنی بر دستیابی به کاهش وزن است. با این حال ، آنچه ممکن است آن را از دیگران متمایز کند ، آنچه توسط یک مطالعه اخیر اثبات شده است. که در صورت مقایسه با سایر سیستم ها ، آن رژیم را به عنوان بهترین گزینه برای کمک به نازک شدن کمر توصیف کرده است.

سیستم روزه معکوس

سیستم روزه معکوس برای اطمینان از اینکه از پیروی از رژیم به نتیجه دلخواه می رسید ، به یک ترفند ساده متکی است. به جز صبحانه و شام زود خوردن.

در جایی که تعدادی از متخصصان بهداشت توصیه کردند خوردن شام باید در ساعت 6 بعد از ظهر و حداکثر تا ساعت 8 بعد از ظهر پایان یابد. همچنین بخاطر حفظ سلامتی ، ترجیح داده می شود صبحانه بخورید زیرا روند هضم در ساعات آخر عصر کندتر می شود ، که منجر به افزایش وزن می شود.

فواید روزه معکوس

روزه معکوس فواید زیادی برای سلامتی دارد از برجسته ترین مزایا:

  • رژیم روزه داری معکوس ، تعداد کالری مصرفی را با خوردن وعده های غذایی روز در حدود 12 ساعت کاهش می دهد. این به این معنی است که شما هر روز 12 یا 13 ساعت روزه خواهید گرفت.
  • کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن.
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن.
  • کاهش خطر چاقی ، بیماری های کبدی و دیابت.
منابع پروتئینی گیاهی و اهمیت آنها در رژیم های مختلف غذایی

انواع روزه داری متناوب

ایده روزه داری متناوب به پرهیز از خوردن جزئی یا کامل برای مدت زمان مشخص بستگی دارد. روش های اجرای این رژیم از نظر تعداد روز / ساعت ناشتایی و تعداد کالری وعده های غذایی متفاوت است.

علاوه بر روش روزه معکوس ، که بستگی به روزه داری حدود 12 ساعت در روز دارد ، یکی از انواع روزه داری متناوب نیز محسوب می شود:

روزانه 16 ساعت روزه بگیرید

برخی از افراد ممکن است در صورت عدم دستیابی به نتایج مطلوب از سیستم روزه معکوس ، به این روش متوسل شوند.

این روش به اتمام شام تا ساعت 8 شب و سپس صرف صبحانه روز بعد و نخوردن تا وعده ظهر بستگی دارد.

هفته ای دو روز روزه بگیرید

این روش به عنوان رژیم غذایی سریع نیز شناخته می شود. و افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، به خوردن مقادیر استاندارد غذای سالم در طول 5 روز در هفته و کاهش تعداد کالری در دو روز دیگر بستگی دارند. جایی که مردان در طول روزه داری حدود 600 کالری مصرف می کنند ، در حالی که زنان در حدود 500 کالری.

نتایج یک مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی سریع ممکن است به کاهش سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد شرکت کننده در مطالعه کمک کند.

روزانه از یک وعده غذایی صرف نظر کنید

این یکی از روش های روزه داری متناوب برای مبتدیان برای مبتدیان است. این بستگی به مشخص کردن وعده های غذایی توسط افراد دارد که در هنگام از دست دادن احساس گرسنگی باید کنار گذاشته شوند ، اما خوردن غذاهای سالم در وعده های روزانه ضروری است.

ورزش هایی برای افزایش وزن به روش های مختلف .. و چه زمانی این افزایش ظاهر می شود؟

برای آگاهی از میزان کالری روزانه ، می توانید با استفاده از ماشین حساب کالری میزان کالری مورد نیاز بدن خود را کاهش دهید تا وزن دلخواه خود را کاهش دهید.

نکاتی برای نتایج موثرتر

نکات زیر ممکن است به شما کمک کند از مزایای روزه معکوس یا به طور کلی هر یک از انواع روزه های متناوب سود بیشتری ببرید:

  • هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن آب و نوشیدنی های بدون کالری مانند چای گیاهی
  • سعی کنید تا جایی که ممکن است از وقت خود استفاده کنید تا از فکر کردن در مورد غذا خودداری کنید
  • سعی کنید با ورزش های سبک مانند یوگا آرام باشید
  • کالری را طبق برنامه و با شناسایی غذاهای غنی از فیبر غذایی ، پروتئین و چربی های سالم مانند لوبیا ، آجیل و ماهی ، محاسبه کنید.
  • از میوه هایی که حاوی آب زیادی هستند مانند هندوانه و انگور استفاده کنید.

در پایان باید بدانید که هر رژیم غذایی متناسب با هر مورد فواید و معایبی دارد. بنابراین ، همیشه از سیستم های رژیم غذایی به دنبال آنچه مناسب شما است ، بگردید.

برای مبتدیان ، یک رژیم روزه معکوس ممکن است بهترین گزینه باشد. دلیل آن این است که دوره روزه داری نسبتاً کم است ، جایی که دوره ناشتایی در ساعات خواب و استراحت بیشتر است ، علاوه بر این که فرد می تواند هر روز به همان میزان کالری مصرف کند.

.

مطالب مرتبط

Leave a Comment

نوزده + 8 =