روغنهای هیدروژنه: چرا سازمانهای بهداشتی در مورد آنها هشدار می دهند ، و گزینه جایگزین چیست؟

روغنهای هیدروژنه چرا سازمانهای بهداشتی در مورد آنها هشدار می - روغنهای هیدروژنه: چرا سازمانهای بهداشتی در مورد آنها هشدار می دهند ، و گزینه جایگزین چیست؟


روغنهای هیدروژنه
روغنهای هیدروژنه

شاید خانه ای بدون آن نباشد و مسلم است که ما آن را در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و آماده در خارج از خانه می خوریم ، اما جلوی روغن های هیدروژنه زیاد متوقف نمی شویم! آیا به این فکر کرده اید که چه مقدار از این روغن ها وارد بدن شما می شوند و در بدن شما چه می کنند؟ بیایید با هم در مورد این روغن ها و اینکه چرا یک جمله معروف در تبلیغات مواد غذایی “بدون روغن هیدروژنه” می شنویم بیاموزیم.

روغن های هیدروژنه چیست؟

این نوعی روغن است که با معرفی چربیهای مایع استخراج شده از گیاهان در فرآیندی به نام هیدروژناسیون ، با افزودن هیدروژن به آنها برای تبدیل آنها به فرم جامد تری در اصطلاح چربی های ترانس تولید می شود و در اینجا خطر وجود دارد ، زیرا این چربی ها بر سلامتی ما بسیار تأثیر منفی می گذارند. او این مفاهیم را دارد و ما فکر می کنیم.

پس چرا شرکت های تولید مواد غذایی این محصولات را از روغن های هیدروژنه تهیه می کنند؟ و پاسخ دشوار نیست و شما می توانید آن را به راحتی حدس بزنید. این نوع چربی هزینه کمتری دارد ، سود بیشتری برای شرکت ها دارد و ماندگاری بیشتری نسبت به روغن های طبیعی یا غیر هیدروژنه دارد.

مضرات روغن های هیدروژنه چیست؟

در اینجا باید در مورد هشدارهایی که از موسسات بهداشت جهانی در مورد محدود کردن مصرف این نوع چربی می شنویم صحبت کنیم ، به طوری که سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیراً شرکت های مواد غذایی را به دلیل خسارات زیر از استفاده از چربی های ترانس به عنوان یک جز component اصلی در محصولات خود منع کرده است:

  1. سطح کلسترول مضر خون را افزایش دهید.
  2. افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی.
  3. افزایش خطر سکته مغزی.
  4. میزان چاقی افزایش می یابد.
کالری هلو ... و ارزش غذایی آن چیست؟

غذاهای حاوی روغن های هیدروژنه

اگر می خواهید از این آسیب ها جلوگیری کنید ، می توانید روغن های هیدروژنه را در بسیاری از محصولات غذایی پیدا کنید و مراقب باشید که از آنها جلوگیری کنید ، که شامل موارد زیر است:

  • کالاهای پخته شده فرآوری شده و بسته بندی شده مانند بیسکویت ، کیک و پای.
  • پیتزای یخ زده.
  • غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده ، مرغ سرخ شده و دونات.
  • سفید کننده های قهوه.
  • مارگارین.
  • شیرینی های آماده.
  • تنقلات و میان وعده های کنسرو شده.

چگونه محصولات حاوی روغن هیدروژنه را می شناسید؟

به روشی بسیار ساده ، هر محصولی باید حاوی برچسب مواد تشکیل دهنده ، ارزش های غذایی و روش ساخت باشد ، درست قبل از خرید هر محصولی از آنچه ذکر کردیم ، مطمئن شوید که این برچسب را می خوانید تا از ترکیبات آن مطلع شوید.

ولی، برخی از محصولات وجود دارند که روی بسته بندی آنها “عاری از چربی های ترانس” نوشته شده است و این به این معنی نیست که کاملاً از این چربی ها عاری هستند ، اما بیشتر آنها به معنای حاوی 0.5 گرم یا کمتر هستند ، بنابراین اگر می خواهید به طور کامل از آنها اجتناب کنید ، از مواد موجود در برچسب اطمینان حاصل کنید.

بهترین چربی های سالم برای پخت و پز کدامند؟

در اینجا این سوال پیش می آید که اگر غذاهایم را با مارگارین بپزم چه گزینه ای وجود دارد؟ در اینجا لیستی از بهترین چربی های سالم برای طبخ شما وجود دارد:

  • کف طبیعی کشاورزی ، به ویژه از دام های تغذیه شده با چمن.
  • روغن ذرت.
  • روغن زیتون.
  • روغن آفتابگردان.
  • روغن آووکادو.
  • روغن بذر کتان.
  • روغن کانولا
  • روغن سویا.
کربوهیدرات چیست: مهمترین منابع و فواید سلامتی

سرانجام ، باید بدانید که اجتناب از مصرف روغنهای هیدروژنه کار دشواری نیست ، شما فقط می توانید از غذاهای سالم و سبک که در خانه تهیه می کنید با مواد غذایی کنسرو شده و میان وعده هایی که تهیه می کنید با چربی های سالم که ذکر کردیم ، اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که آنچه دریافت می کنید و خانواده شما مصرف می کنند به سلامتی آنها آسیب نمی رساند و آنها را در معرض خطر بیماری هایی که ذکر کردیم قرار نمی دهد. … برای شما آرزوی سلامتی داریم.

.

مطالب مرتبط

Leave a Comment

2 + بیست =