سرگیجه هنگام خوابیدن بین دلایل ، علائم و روش های درمان »مجله شما

سرگیجه هنگام خوابیدن بین دلایل ، علائم و روش های - سرگیجه هنگام خوابیدن بین دلایل ، علائم و روش های درمان »مجله شما


سرگیجه هنگام خوابیدن

سرگیجه یا سرگیجه از بین رفتن تعادل است ، زیرا این امر می تواند به طور مکرر اتفاق بیفتد ، به ویژه هنگام انجام برخی اقدامات مانند حرکت سریع در حالت نشسته ، خم شدن یا بیدار شدن از خواب.

فرد ممکن است هنگام خوابیدن و در حالت استراحت دچار لرزش یا سرگیجه و سبکی سر شود ، جایی که فرد احساس کند تعادل ندارد و حتی اگر در حالت دراز کشیده و آرام باشد ، به نظر می رسد زمین خواهد خورد ، پس چگونه می تواند باشد و علل ، علائم ، روش های درمان و موارد دیگر در این مقاله چیست ، با ما همراه باشید.

سرگیجه هنگام خوابیدن

سرگیجه که ممکن است در حملات شدیدی رخ دهد که از چند ثانیه تا چند ساعت طول بکشد ، که ممکن است به دلیل حرکت سریع شخصی مانند ایستادن ناگهانی یا چرخش ناگهانی و خیلی سریع اتفاق بیفتد ، یا ممکن است هنگام راه رفتن یا به دلیل حرکت رخ دهد. بیماری یا بیماری دریایی و عجیب ترین چیز این است که سرگیجه هنگام خوابیدن رخ می دهد هیچ حرکتی نکنید و در حالت استراحت باشید.

این همان چیزی است که ما در مقاله خود یاد خواهیم گرفت و دلایل آن را می آموزیم سرگیجه هنگام خوابیدن و علائم و روش های درمان با برجسته کردن نکات مهم مربوط به این موضوع.

افرادی که هنگام دراز کشیدن دچار سرگیجه می شوند چه کسانی هستند:

در بعضی از افراد ، به ویژه افراد مسن ، فشار خون هنگام نشستن یا ایستادن بیش از حد کاهش می یابد (به این حالت افت فشار خون ارتاستاتیک یا ایستایی گفته می شود).

سرگیجه هنگام خوابیدن صاف و احساس سبکی سر ، حدود 20٪ افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد و بیشتر در افرادی که شرایط همزیستی دارند ، به ویژه در بیماران فشار خون بالا و در افرادی که در مراکز مراقبت طولانی مدت اقامت دارند ، بیشتر دیده می شود.

سرگیجه در افراد مسن

همچنین برای افراد غیر سالخورده ممکن است هنگام خوابیدن سرگیجه داشته باشند ، به خصوص پس از مدت طولانی ماندن در رختخواب یا پس از یک دوره نشستن ، که منجر به آسیب دیدگی برخی از افراد از بین می رود یا یک دوره کوتاه عدم تعادل در جایی که علائم بروز می کند اغلب با توجه به وضعیتی که منجر به سرگیجه هنگام خوابیدن می شود شدیدتر و عود می کنند.

برخی از بزرگسالان جوان هنگام خوابیدن اما بدون افت فشار خون دچار سرگیجه می شوند ، زیرا ضربان قلب (تاکی کاردی) اغلب هنگام ایستادن بیش از حد معمول افزایش می یابد. به این حالت سندرم تاکی کاردی ارتواستاتیک موضعی (STOP) گفته می شود. مشخص نیست که چرا این موارد افراد هنگام خوابیدن از بالا دچار سرگیجه می شوند اگرچه سطح فشار خون طبیعی است.

دلایل سرگیجه هنگام خوابیدن

سرگیجه هنگام خوابیدن

هنگامی که فردی هنگام خوابیدن به پشت یا پهلو یا خواب می تواند احساس سرگیجه کند ، این به چندین دلیل است که ممکن است بسیاری از افراد از آن بی اطلاع باشند ، از جمله:

عفونت با برخی بیماری ها و اختلالات عصبی:

  • مانند ابتلا به بیماری پارکینسون و بیماری ام اس که منجر به از بین رفتن تدریجی تعادل در هر موقعیتی که فرد قرار دارد می شود.
  • یک اختلال در گوش داخلی (بیماری که در گوش داخلی مسئول تعادل بدن تأثیر می گذارد) ، که منجر به عفونت عصب گوش مسئول تعادل می شود.
  • سرگیجه حالت پاروکسیسم بدخیم: این اختلال باعث ایجاد یک احساس شدید ، مختصر ، اما بی نظم می شود در جایی که احساس می کنید در حال چرخش هستید یا حرکت می کنید در حالی که در جای خود هستید این تشنج ها در نتیجه تغییر سریع حرکت سر اتفاق می افتد ، مانند هنگام خوابیدن در رختخواب
  • سطح قند خون (گلوکز) پایین در یک فرد ، که در بیماران دیابتی که از انسولین استفاده می کنند ظاهر می شود.
  • اگر شخصی بیمار شود (بیماری مونیر) این یکی از بیماری های مربوط به تعادل مایعات در بدن است ، زیرا این بیماری شامل تجمع بیش از حد مایعات در گوش داخلی است و با دوره های ناگهانی سرگیجه مشخص می شود که چندین ساعت طول می کشد و در هر موقعیت بیمار قرار دارد. همچنین نوسان در اختلال شنوایی ، زنگ زدن در گوش و احساس انسداد گوش را تجربه کنید.
  • کم خونی و کمبود آهن از بدن علاوه بر احساس گیجی هنگام دراز کشیدن ، علائم دیگری نیز در نتیجه سطح پایین آهن (کم خونی) مانند خستگی ، ضعف و رنگ پریدگی ظاهر می شود.
8 بهترین ترکیب برای موهای خشک ... موهای شما شایسته آن هستند

فشارهای زندگی:

یکی از مهمترین دلایل سرگیجه هنگام دراز کشیدن ، استرس روانی در زندگی است که فرد در معرض آن قرار دارد و در نتیجه تفکر مداوم منجر به استرس ، خستگی و تنش می شود و وی را در معرض سرگیجه هنگام خواب قرار می دهد.

برخی از داروها را مصرف کنید:

در مواردی که می توانید هنگام خوابیدن از عوارض جانبی برخی از داروها مانند داروهای ضد تشنج ، داروهای ضد افسردگی و آرامبخش ، یا داروهای کنترل فشار خون ، به ویژه داروهای کاهش دهنده فشار خون ، سرگیجه ایجاد کنید ، اگر فشار خون بیش از حد کاهش یابد ، ممکن است باعث سرگیجه شود. و به سرعت

دمای بالا و کم آبی:

اگر در هوای گرم فعال هستید ، یا اگر مایعات کافی نمی نوشید ، ممکن است هنگام خوابیدن به دلیل بالاتر بودن درجه حرارت بدن یا کمبود آب بدن ، گیج شوید.

سایر دلایل سرگیجه هنگام خوابیدن عبارتند از:

تغییر حالت ناگهانی از دراز کشیدن و استراحت کامل به سریع برخاستن و ایستادن یکی از دلایل اصلی سرگیجه هنگام خوابیدن است و این یکی از مواردی است که همه باید آن را در نظر بگیرند ، خصوصاً افراد مسن.

اختلالات خواب و کمبود خواب برای ساعات لازم که فرد به آن نیاز دارد.

کم خوردن وعده های غذایی منجر به گرسنگی بیش از حد می شود که منجر به سردرد و سرگیجه می شود.

رژیم غذایی شدید کاهش وزن را بدون نظارت یک متخصص تغذیه یا پزشکی دنبال کنید.

قرار گرفتن در معرض سرمای شدید که منجر به سردرد و سپس سرگیجه هنگام خوابیدن می شود.

دلایل آسیب دیدگی یک زن در دوحه هنگام خوابیدن:

زن باردار و سرگیجه

یک خانم باردار ممکن است هنگام خوابیدن در ماه های اول بارداری دچار سرگیجه شود و این طبیعی است اما اگر به طور دائمی ادامه یابد ، باید با پزشک مشورت کنید.

درمان ریزش موی سلول های بنیادی »مجله شما

یک زن ممکن است هنگام خوابیدن به دلیل خونریزی شدید در دوران قاعدگی (خونریزی) دچار سرگیجه شود.

علائم سرگیجه هنگام خوابیدن

علائم احساس سرگیجه هنگام خوابیدن (معروف به سرگیجه موضعی) برای چند ثانیه طول می کشد ، سپس این علائم مثل اینکه یک نگاه اجمالی یا چشمک زدن از بین بروند ، و به طور کلی شبیه علائم سرگیجه هستند و در صورت وجود علائم بیشتر:

  • احساس چرخش و سنگینی در سر همراه با اختلال در برخاستن یا هنگام راه رفتن.
  • این احساس که همه چیز در مکانی که فرد در آن قرار دارد ، به دور او می چرخد.
  • عدم وجود تعادل و ثبات در شور.
  • چند ثانیه نامتعادل و گیج بمانید.
  • مدتی احساس حالت تهوع کنید.
  • تاری دید.
  • عدم توانایی در دوره سرگیجه هنگام خوابیدن.

عوامل خطر

عواملی که می توانند خطر ابتلا به سرگیجه هنگام خوابیدن را افزایش دهند عبارتند از:

  • سن فرد مبتلا: افراد مسن احتمالاً دچار شرایطی می شوند که هنگام خوابیدن سرگیجه ایجاد می کند و احساس از دست دادن تعادل می شود ، که منجر به برخی مشکلات می شود ، مانند ترس از هر بار که می خواهند از رختخواب بلند شوند.
  • دوره قبلی سرگیجه: اگر قبلاً سرگیجه داشته اید ، ممکن است در آینده آن را تجربه کرده باشید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

هنگام سرگیجه به پزشک مراجعه کنید

پزشک مبتلا ابتدا از فرد مبتلا در مورد علائم و سابقه پزشکی وی س askال می کند.

سپس پزشک معاینه بالینی انجام می دهد و غالباً سرنخ های ارائه شده توسط شرح حال بیمار ، معاینه بدنی و آزمایشات لازم دلیل سرگیجه است.

دکتر س questionsالات زیر را می پرسد:

  • چه مدت بیمار هنگام خوابیدن سرگیجه را تجربه کرده است؟
  • اگر بیمار در طی طلسم گیجی غش کرد.
  • اگر بیمار از بیماری هایی که باعث سرگیجه شناخته می شوند رنج می برد (مانند فشار خون بالا یا کم آبی)
  • اگر بیمار به اختلالی مبتلا باشد (مانند دیابت ، بیماری پارکینسون یا سرطان)؟
  • اگر بیمار داروهای خاصی (مانند داروهای ضد فشار خون) را مصرف می کند که ممکن است هنگام خوابیدن سرگیجه ایجاد کند؟

سپس پزشک معاینه بالینی را انجام می دهد و انجام معاینه عصبی برای آزمایش قدرت ، احساس ، رفلکس ، تعادل و راه رفتن مهم است.

درمان سرگیجه هنگام خوابیدن

معمولاً افرادی که هنگام خوابیدن دچار سرگیجه می شوند ، هنگام نشستن سریع بهبود می یابند و سپس به آرامی از خواب بیدار می شوند. با این حال ، تعیین علت این سرگیجه معمولاً مهم است زیرا اطلاعات می تواند در تعیین نیاز به معاینه پزشکی کمک کند و همچنین به دانستن آن کمک می کند. انتظار در طول آزمایش و تعیین درمان مورد نیاز برای هر مورد.

  • برای کسانی که هنگام خوابیدن دچار سرگیجه می شوند ، مراجعه به پزشک برای تعیین مشکل و تجویز درمان مناسب ترجیح داده می شود.
  • درمان سرگیجه هنگام دراز کشیدن بستگی به علت و علائم آن دارد و معمولاً م effectiveثر است ، اما این مشکل می تواند دوباره برطرف شود زیرا بسیاری از دلایل قابل درمان نیستند و بیماران باید اقدامات لازم را برای کاهش علائم خود انجام دهند ، که شامل برخی اقدامات در تغییر سبک زندگی و داروها است.
  • و علل شناسایی شده تا آنجا که ممکن است رسیدگی می شود. پزشک ممکن است تغییر نوع دارو را تجویز کند یا داروهای ایجاد کننده این بیماری را متوقف کند و در برخی موارد پزشک ممکن است داروها و برخی داروهای ضد التهاب (مسکن) را تجویز کند. .
  • افرادی که به استراحت طولانی مدت در رختخواب نیاز دارند ، باید هر روز نیز بنشینند و هر زمان که ممکن است در رختخواب ورزش کنند.
  • افرادی که دراز کشیده یا نشسته اند باید آهسته و با احتیاط بلند شوند.
  • به طور کلی ، نوشیدن مایعات کافی ایده خوبی است.
  • هر زمان که ممکن است به طور منظم ورزش کنید. تمرینات منظم و سبک باعث افزایش صدای عضلات دیواره رگ های خونی می شود که باعث کاهش تجمع خون در هنگام دراز کشیدن می شود.
نحوه پاکسازی عمیق پوست در خانه ، مرحله به مرحله

جلوگیری از سرگیجه هنگام خوابیدن

یکی از توصیه هایی که می توانیم به شخصی که هنگام خوابیدن دچار سرگیجه می شود ، بدهیم ، دلایل این احساس را ایجاد می کند تا از تکرار آن جلوگیری کند:

اگر علت سرگیجه هنگام دراز کشیدن به دلیل کم خونی است ، باید یک آزمایش انجام شود تا میزان کمبود آهن و درمان تحت نظارت پزشکی مشخص شود.

اگر علت سرگیجه هنگام خوابیدن به دلیل اختلال در سطح قند خون باشد ، برای درمان این اختلال و از بین بردن مشکلات آن نیز باید آزمایش خون انجام شود.

اندازه گیری فشار خون به صورت دوره ای و منظم ، و کار بر روی آن همیشه در سطح طبیعی و تحت نظارت پزشکی خاص باشد.

خانمی که هنگام خوابیدن در اثر خونریزی قاعدگی گیج می شود ، باید این موضوع را تحت نظر پزشک معالجه کند.

هنگام سرگیجه هنگام خوابیدن می توان پاها را از سر بالاتر برد تا خون به مغز برسد و گردش خون را به سرعت فعال کند.

نکاتی برای خلاص شدن از سرگیجه هنگام دراز کشیدن

تغییر در سبک زندگی معمول به شما کمک می کند تا از سرگیجه به طور کلی و سرگیجه هنگام دراز کشیدن به طور خاص خلاص شوید ، که برخی از اقداماتی است که فرد مبتلا باید انجام دهد:

  • به رژیم غذایی دنبال شده توجه کنید و غذاهای سالم بخورید که به تأمین ویتامین ها و مواد معدنی لازم و مهم بدن برای سالم ماندن و دوری از بیماری ها کمک می کند.
  • از برخی عادت های بد مانند سیگار کشیدن که در این شرایط نقش منفی دارند و عامل اصلی بسیاری از بیماری ها هستند ، دوری کنید.
  • آب زیادی بنوشید ، زیرا آب نقش زیادی در مرطوب ماندن دارد.
  • خلاص شدن از اختلالات خواب با استراحت فراوان و ساعتها خوابیدن ، خصوصاً در طول شب ، اجتناب از بیدار ماندن به مدت طولانی و عدم مصرف مواد محرک مانند چای و قهوه کمی قبل از خواب ضروری است.
  • مصرف نکردن نوشیدنی های انرژی زا که بدن را در طول روز بیدار نگه می دارد.
  • هرگز الکل مصرف نکنید.
  • ورزش منظم ، به ویژه پیاده روی در طول روز ، به مدت 30 دقیقه در روز ، زیرا به تحریک گردش خون و خواب بدون ایجاد مزاحمت در شب کمک می کند و برای بدن سالم است.

.

منبع: magltk.com

Leave a Comment

4 × 4 =