علائم کمبود سلنیوم در بدن 10 علامتی است که شما آنها را نادیده نمی گیرید

علائم کمبود سلنیوم در بدن 10 علامتی است که شما - علائم کمبود سلنیوم در بدن 10 علامتی است که شما آنها را نادیده نمی گیرید


علائم کمبود سلنیوم در بدن 10 علامتی است که شما آنها را نادیده نمی گیرید

اگر علائم کمبود سلنیوم در بدن شما ظاهر می شود باید مراقب باشید تا به بدن و سلامتی آسیب نرساند. سلنیوم یکی از مواد معدنی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و برای کمک به سلولهای بدن در کارایی حداکثر استفاده می شود و سلنیوم با آنزیم ها کار می کند و به تولید آنتی اکسیدان هایی کمک می کند که از سرطان جلوگیری می کنند و مقدار سلنیوم در بدن باید به همان میزان متعادل باشد. مقادیر زیاد سلنیوم یا مقادیر کم سلنیوم می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله مرگ را به وجود آورد و در این مقاله برخی از علائم کمبود سلنیوم در بدن را برای شما توضیح خواهیم داد که برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض عوارض جانبی جدی نباید نادیده گرفته و مورد توجه قرار گیرند.

مقدار روزانه سلنیوم توصیه شده:

  • مردان و زنان به 55 میکروگرم در روز سلنیوم نیاز دارند و سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است.
  • زنان باردار روزانه به 60 میکروگرم سلنیوم نیاز دارند ، در حالی که زنان شیرده به 70 میکروگرم سلنیوم در روز نیاز دارند.
  • شما می توانید مقدار روزانه سلنیوم مورد نیاز بدن را از رژیم غذایی حاوی غذاهای غنی از سلنیوم دریافت کنید.

علائم کمبود سلنیوم

1- ریزش مو:

یکی از مهمترین عملکردهایی که سلنیوم انجام می دهد ، تبدیل هورمون تیروئید T4 به شکل فعال تر T3 است و در صورت کمبود سلنیوم در بدن ، T3 کاهش می یابد و دچار کم کاری تیروئید می شوید که منجر به ریزش مو می شود.

شکست در زندگی یک تجربه مسیر موفقیت آن است

2- احساس خستگی مداوم و خستگی:

کمبود سطح سلنیوم در بدن منجر به کم کاری تیروئید می شود ، که احساس خستگی مداوم ، خستگی و عدم توانایی در انجام کارهای روزمره شما را افزایش می دهد.

3 – افزایش وزن بدن:

کم کاری تیروئید ناشی از مقادیر کم سلنیوم در بدن منجر به افزایش وزن می شود زیرا سرعت متابولیسم و ​​چربی سوزی در بدن را کاهش می دهد.

4- عدم انجام عملکرد بدن به بهترین شکل:

ماده معدنی سلنیوم برای تشکیل پروتئین های سلنیوم از جمله گلوتاتیون پراکسیداز لازم است و این یکی از راه های اصلی بدن برای سموم مضر و تبدیل آنها به محصولات جانبی بی ضرر است ، بنابراین کمبود سلنیوم در بدن منجر به تجمع سموم در بدن می شود که بر عملکرد اندام های بدن تأثیر می گذارد.

5- خطر بالای ابتلا به سرطان:

مطالعات نشان داده است که مقادیر متعادل سلنیوم در بدن 31 درصد خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان از جمله سرطان معده ، مثانه و پروستات را کاهش می دهد.

بنابراین ، حفظ مقادیر مطلوب سلنیوم در بدن با مصرف منابع غذایی غنی از مواد معدنی سلنیوم مانند مارچوبه ، کلم بروکلی و قارچ ضروری است.

6- احساس مریضی و خستگی مداوم:

مقادیر کم سلنیوم در بدن توانایی بدن در تولید گلوتاتیون پراکسیداز را به میزان کافی تحت تأثیر قرار می دهد ، که منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن می شود ، که شما را در برابر بیماری های مکرر و عفونت ها آسیب پذیر می کند.

7- احساس تنگی نفس:

مطالعات نشان داده است که میزان کم سلنیوم در خون منجر به احساس عدم توانایی تنفس آسان می شود و همچنین خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

فواید آب برای کودکان ، اهمیت نوشیدن آن و مقدار مورد نیاز هر کودک چقدر است؟

8- احساس استرس بیشتر و عصبی دائمی:

ماده معدنی سلنیوم یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به محافظت از بدن در برابر خطر رادیکال های آزاد و کاهش بروز بسیاری از بیماری ها کمک می کند و همچنین از روند استرس اکسیداتیو که به تمام قسمت های بدن آسیب می رساند جلوگیری می کند و بنابراین کمبود ماده معدنی سلنیوم باعث ایجاد احساس استرس و تنش دائمی می شود. .

9 – عفونت با بیماری کاچین شما بیماری کاشین-بک :

بیماری کاچین بک یکی از پیامدهای اصلی کمبود مواد معدنی سلنیوم و ید در بدن است و برخی علائم این بیماری شامل آتروفی ، نکروز (مرگ سلولی) یا آتروفی بافت غضروف است که منجر به رشد نامتناسب یا رشد کوتاه مدت می شود.

10- عفونت با بیماری کیشان بیماری کشان :

بیماری جدی کیشان ممکن است یکی از نشانه های کمبود سلنیوم در بدن باشد و این بیماری اغلب کشنده است زیرا کودکان و زنان باردار را درگیر می کند و این بیماری علائم جدی بسیاری مانند نارسایی قلبی و ورم ریه را دارد و بیماری کیشان بدن را در معرض بیماری قرار می دهد.

مکمل های سلنیوم فلزی:

برای تعیین دوز مناسب برای شما و شرایط خود ، باید قبل از شروع مصرف مکمل های سلنیوم با پزشک خود مشورت کنید تا دچار عوارض و عوارض جانبی خطرناکی نشوید.

  • دوز بی خطر توصیه شده از یک مکمل غذایی برای سلنیوم 100 میکروگرم در روز است.

منابع غذایی ماده معدنی سلنیوم:

اگر از کمبود سلنیوم در بدن رنج می برید ، ممکن است نیازی به مصرف مکمل غذایی سلنیوم نباشد. می توانید مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه را از منابع غنی از ماده معدنی سلنیوم دریافت کنید که شامل موارد زیر است:

التهاب لثه و بوی بد دهان مشکلی است که قابل حل است »مجله شما

  • غذاهای دریایی مانند ماهی تن ، سبزه ، ساردین یکی از بهترین منابع غذایی غنی از مواد معدنی سلنیوم هستند.
  • اسفناج
  • بلغور جو دوسر
  • نان گندم کامل
  • آجیل برزیلی (یکی از بهترین منابع غذایی غنی از مواد معدنی سلنیوم است ، زیرا هر اونس آنها بیش از 700٪ مقدار توصیه شده روزانه ماده معدنی سلنیوم را برای بدن تأمین می کند).

شما باید هنگام بروز هر یک از این علائم توجه کرده و با پزشک خود مشورت کنید ، اگر علت اصلی این علائم کمبود سلنیوم در بدن است ، باید یک مکمل سلنیوم مصرف کنید یا آن را از غذاهای غنی از ماده معدنی سلنیوم تهیه کنید و به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع مقاله: https://www.newsmax.com/fastfeatures/signs-of- selenium-deficiency/2011/02/22/id/387013/

https://www.yahoo.com/lifestyle/8-signs-selenic-deficiency-apos-051930543.html

مطالب مرتبط

Leave a Comment

چهارده + چهارده =