فواید جوشانده جو برای سلامتی

فواید جوشانده جو برای سلامتی - فواید جوشانده جو برای سلامتی


فواید جوشانده جو برای سلامتی

پس از دانستن فواید متعدد جو جوشیده برای سلامتی و بدن ، از خوردن مداوم آن دست بر نخواهید داشت. جو پخته نوشیدنی است که با جوشاندن جو با آب بدست می آید و گاهی اوقات این آب متعاقباً از دانه های جو فیلتر می شود. جوشانده جو را می توان با آب میوه مخلوط کرد یا حتی به تنهایی مصرف کرد تا فواید خارق العاده آن برای سلامتی به دست آورد. اگرچه جوشانده جو کم چربی است ، اما کالری زیادی دارد ، زیرا متوسط ​​فنجان جو “بدون فیلتر” جوشانده ممکن است به 700 کالری برسد. به دلیل این کالری زیاد ، نباید بیش از دو وعده جوشانده جو “فیلتر نشده” در روز بنوشید. در حالی که وقتی آب جو فیلتر می شود ، یا وقتی چمن جو در چای جوشانده می شود ، نوشیدنی حاوی کالری بسیار کمتری و فیبر کمتری نیز است.

و اغلب بسیاری از افراد آب لیمو را به دیگ جو اضافه می کنند تا به آن طعم دهند. این نوشیدنی به کاهش وزن ، دفع سموم از بدن ، تنظیم روند هضم غذا و سایر مزایای شگفت انگیز برای سلامتی کمک می کند.

فواید جوشانده جو برای سلامتی

همانطور که گفته شد ، جو پخته “فیلتر شده از دانه جو” بسیاری از مزایای شگفت انگیز سلامتی را دارد که شامل موارد زیر است:

1- سطح کلسترول را در خون کاهش می دهد

یکی از مهمترین مزایای جو این است که جو پخته می تواند بر سطح کلسترول خون تأثیر بگذارد ، زیرا جو حاوی برخی مواد شیمیایی به نام “توکول” است که به کاهش سطح کلسترول بد “LDL” کمک می کند ، که سلامت قلب و عروق خونی را به طور کلی بهبود می بخشد. . آنتی اکسیدان های موجود در آب جو نیز برای از بین بردن ذرات آزاد مضر و در نتیجه کاهش استرس اکسیداتیو ، که خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد ، کار می کنند.

فواید خوردن تخم مرغ بلدرچین برای بدن

2- به کنترل قند خون کمک می کند

جوشانده جو به عنوان یکی از نوشیدنی هایی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند ، آزمایش شده است و نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است ، زیرا خوردن جوشانده جو می تواند به ویژه به بیماران دیابتی کمک کند تا سطح قند خون را پس از خوردن به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

3- روند کاهش وزن اضافی را تقویت می کند

محتوای فیبر موجود در آب جو با تنظیم هضم غذا به کاهش وزن شما کمک می کند. علاوه بر این باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و جو جوشانده بدن را به خوبی مرطوب می کند و این باعث می شود که در بین وعده های غذایی نیازی به خوردن زیاد غذا یا حتی میان وعده نداشته باشید. اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنید و به طور منظم ورزش می کنید ، افزودن جوشانده جو به رژیم غذایی به کاهش وزن و بهبود هضم غذا کمک می کند.

4- سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها

آب جوشانده جو یا جو منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. جو پخته حاوی اسیدفولیک “ویتامین B” ، آهن ، مس و منگنز به مقدار زیاد است. آنتی اکسیدان های موجود در جوشانده جو به بسیاری از مزایای سلامتی کمک می کند ، زیرا آنها به رشد سلول سالم کمک می کنند و از ذرات آزاد که باعث استرس اکسیداتیو مضر برای بدن و اعضای بدن می شوند ، خلاص می شوند.

بالم لب چیست؟ مزایای استفاده از آن چیست؟

5- هضم غذا را بهبود می بخشد

دانه های جو حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند ، که بدن برای انتقال مواد غذایی از طریق معده و تا زمان تکمیل فرآیند هضم با دفع مدفوع در خارج از بدن ، به آنها نیاز دارد. وقتی آب جو می نوشید ، مقدار زیادی فیبر به بدن خود اضافه می کنید و این به بدن کمک می کند تا غذا را بهتر هضم کرده و سموم بدن را دفع کند.

6- ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

یکی از مهمترین مزایای جو جوشیده این است که هضم غذا را بهبود می بخشد ، زیرا تحقیقات در مورد سرطان ، علل آن و چگونگی غلبه بر آن حاکی از اهمیت رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی برای کاهش خطر سرطان است. فیبر موجود در جو می تواند با دفع سمومی که در حین هضم دفع نمی شوند ، به محافظت از روده بزرگ کمک کند. جو علاوه بر فیبر حاوی اسید فرولیک است که از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند. یک مطالعه نشان داد سلولهای سرطانی روده بزرگ به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در جوشانده جو رشد و تکثیر را متوقف می کنند.

7- فواید جو جوشانده در حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن

جوشانده جو علاوه بر توانایی مبارزه با ذرات آزاد و ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ، به دلیل دارا بودن ویتامین “C” که نقش عمده ای در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عوامل بیماری زای مختلف دارد ، برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن کار می کند.

فواید جوشانده جو برای سلامتی

فواید جوشانده جو

جو پخته را در خانه درست کنید

جو پخته شده به راحتی در خانه تهیه می شود و به دلیل طعم متفاوت آن ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای بهبود طعم و مزه ، برخی از طعم های طبیعی مانند لیمو را به آن اضافه کنند. برای تهیه 6 فنجان آب جو با لیمو ، به موارد زیر نیاز دارید:

تجربیات گاسترکتومی آستین ... بر اساس تجربیات دیگران پس از عمل چه اتفاقی افتاد؟

  • نصف فنجان دانه جو.
  • آب و لیمو از 2 لیمو.
  • نصف فنجان عسل
  • 6 فنجان آب

طرز تهیه

  • لوبیای جو را با آب سرد خوب بشویید تا آب شفاف شود.
  • جو را در ظرفی با پوست لیمو و 6 فنجان آب بریزید.
  • مخلوط را روی حرارت متوسط ​​بجوشانید.
  • دما را کم کرده و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بجوشد.
  • مخلوط دانه ها را خوب صاف کنید تا از شر جو خلاص شوید.
  • عسل را به آب جو اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.
  • بگذارید تا خنک شود ، سپس می توانید آن را سرد بخورید.
  • درباره رژیم جو و چگونگی لاغر شدن سریع بخوانید
  • همچنین به فواید جو برای مو مراجعه کنید

مطالب مرتبط

Leave a Comment

دو × پنج =