فواید خشاف در سالاد رمضان “میوه های خشک”

خوشاف یکی از غذاهای اصلی در ماه مبارک رمضان است ، زیرا بسیاری از مردم در تمام کشورهای جهان عرب صبحانه را به غذای خوافی خوشمزه ترجیح می دهند و کهخاف از آنجا که بدن روزه دار را تأمین می کند ، از مزایای سلامتی بسیاری برای بدن برخوردار است. انرژی و قندهایی که در طول روزه داری ساعتهای طولانی از دست می دهد ، از آلو خشک ، زردآلو خشک ، انجیر خشک ، خرما خشک و کشمش ، و ما در این مقاله مهمترین فواید سلامتی را که خخاس به بدن فرد روزه دار ارائه می دهد برای شما توضیح خواهیم داد در ماه مبارک رمضان.

مزایای خاکاو در ماه رمضان:

ظرف خشاف از میوه های خشک مانند خرما خشک ، زردآلو خشک ، انجیر خشک ، آلو خشک و کشمش تشکیل شده است و این میوه های خشک حاوی مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی برای بدن و سلامتی هستند و ما به شما فواید سلامتی را ذکر خواهیم کرد هر کدام ، مخصوصاً برای روزه داران در ماه مبارک رمضان.

یااول: فواید خرما خشک:

خرما منبع خوبی از انرژی ، فیبر ، قند ، ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها حاوی مواد معدنی ضروری مانند کلسیم ، آهن ، فسفر ، سدیم ، پتاسیم ، منیزیم ، گوگرد و روی و همچنین ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، ویتامین هستند. B6 ، اسید فولیک ، ویتامین A و ویتامین K و خرما فواید زیر را برای بدن فراهم می کند:

  • گسترش بدن روزه دار با انرژی لازم برای آن: از آنجا که این ماده حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز ، فروکتوز و ساکارز است و بدن به سرعت مواد مغذی را جذب می کند ، و این باعث می شود آنچه در طی روزه داری از دست می دهد ، جبران شود.
  • از یبوست جلوگیری می کند: خرما سرشار از فیبر غذایی است ، که باعث تحریک حرکت روده می شود ، از یبوست جلوگیری می کند و اختلالات گوارشی را که بدن ممکن است در طول روزه داری تجربه کند کاهش می دهد.
  • تحریک سلامت مغز: خرما منبع غنی از فیبر غذایی ، ترکیبات آنتی اکسیدانی طبیعی و ترکیبات فنلی است که از مغز محافظت می کند ، حافظه را تحریک می کند ، توانایی تمرکز را در ساعات ناشتایی افزایش می دهد و خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
  • آکاهش اختلالات روده: خرما حاوی فیبر محلول در آب ، فیبر نامحلول در آب و بسیاری از اسیدهای آمینه است که باعث تحریک هضم غذاها و جلوگیری از ریفلاکس مری می شود.
  • پیشگیری از کم خونی: خرما منبع خوبی از آهن است و بنابراین از احساس سرگیجه ، خستگی و تنگی نفس که ممکن است فرد روزه دار به دلیل کمبود آهن در بدن و عدم تولید گلبول های قرمز احساس کند ، جلوگیری می کند.
علل قرمزی چشم در کودکان ... علائم و درمان »مجله شما

دوم: فواید زردآلو خشک:

زردآلو خشک حاوی ویتامین های مهم بدن مانند A ، C ، K ، E و نیاسین است و همچنین حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم ، مس ، منگنز ، منیزیم و فسفر است و همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی و مزایای زردآلو خشک شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از یبوست: زردآلو خشک سرشار از فیبرهای غذایی است که حرکات روده را تحریک می کند ، که از یبوست جلوگیری و درمان می کند.
  • جلوگیری از احساس تشنگی در هنگام روزه داری: این به دلیل محتوای زیاد زردآلو خشک در ماده معدنی پتاسیم است که به مقاومت در برابر احساس تشنگی در ساعات ناشتایی ، به ویژه با درجه حرارت بالا کمک می کند.
  • تحریک روند متابولیسم: زردآلو خشک حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است که سطح مایعات را در بدن حفظ می کند و ماهیچه ها و اندام های بدن را از انرژی مورد نیاز بدن تأمین می کند.
  • پیشگیری از کم خونی: زردآلو خشک سرشار از آهن و مس است و زردآلو خشک تولید هموگلوبین خون را تحریک می کند ، که به درمان کم خونی کمک می کند زیرا از بروز علائم سرگیجه ، خستگی ، ضعف و مشکلات گوارشی فرد روزه دار جلوگیری می کند. زردآلو خشک همچنین کمک می کند تحریک روند متابولیسم و ​​حفظ عملکردهای بدن برای انجام عملکرد بهترین روش است.
  • بهبود سلامت قلب و عروق: زردآلو خشک به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C ، پتاسیم و فیبر غذایی به محافظت از قلب در برابر بسیاری از بیماری ها مانند تصلب شرایین ، حمله های قلبی و سکته های مغزی کمک می کند.
فواید خوردن انگور فرنگی زیرا گنجی برای سلامتی شماست

سوم: مزایای آلو خشک:

آلو خشک میوه آلو خشک است و آلو خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی مهم و فیبر غذایی است. ویتامین ها و مواد معدنی شامل ویتامین ها (A ، K ، B2 / B3 / B6) و مواد معدنی مانند پتاسیم ، مس ، منگنز و منیزیم و فواید آن هستند. از آلو خشک شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از یبوست: آلو خشک حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی و سوربیتول است و فیبر غذایی حرکات روده را تحریک می کند که باعث کاهش و درمان یبوست می شود.
  • جلوگیری از بیماری های مزمن: آلو خشک حاوی پلی فنول (آنتی اکسیدان) است که برای کاهش التهاب و مقابله با رادیکال های آزاد بدن کار می کند ، که از آسیب به سلول های سالم جلوگیری می کند و از بروز بیماری های مزمن جدی می کاهد.
  • سطح قند خون را کنترل کنید: فیبر غذایی موجود در آلو خشک باعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات در بدن بعد از غذا می شود که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و آلو خشک برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بسیار عالی است.
  • جلوگیری از پوکی استخوان: آلو خشک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که شامل ویتامین K ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است که برای کاهش از دست دادن استخوان کار می کنند و به تقویت استخوان ها کمک می کنند.

چهارم: انجیر خشک:

انجیر خشک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است ، زیرا منبعی از آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی است و فواید انجیر خشک عبارتند از:

  • جلوگیری از یبوست: انجیر خشک حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است که حرکات روده را تحریک می کند ، از یبوست جلوگیری و معالجه می کند و از مشکلات و اختلالات گوارشی جلوگیری می کند.
  • کاهش وزن : فیبر غذایی موجود در انجیر خشک به از دست دادن وزن اضافی کمک می کند ، زیرا احساس سیری و سیری را برای مدت زمان طولانی تر ایجاد می کند و همچنین از احساس گرسنگی در هنگام روزه داری جلوگیری می کند.
  • از بدن در برابر سرطان محافظت می کند: انجیر خشک سرشار از آنتی اکسیدان است که برای مقابله با رادیکال های آزاد مضر در بدن کار می کند و از سلول ها در برابر آسیب و اکسیداسیون محافظت می کند.
علل تجمع تارتار بر روی دندان ها ، آسیب دیدن آن و چگونگی مقابله با آن چیست؟ مجله شما

پنجم: فواید کشمش:

کشمش منبع خوبی از انرژی ، فیبر غذایی ، پروتئین و کربوهیدرات است. کشمش حاوی مقادیر زیادی قند است و کلسترول ندارد. همچنین سرشار از ویتامین های ویتامین C ، اسید فولیک ، تیامین ، نیاسین ، ریبوفلاوین و ویتامین B6 و مواد معدنی مانند پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن ، روی و سدیم. مزایای کشمش شامل موارد زیر است:

  • از یبوست جلوگیری می کند: کشمش سرشار از فیبرهای غذایی است که به جذب مایعات طبیعی موجود در بدن کمک می کند و باعث تحریک حرکات روده ای می شود که از یبوست جلوگیری می کند و اختلالات گوارشی را کاهش می دهد.
  • درمان نفخ شکم: فیبرهای موجود در کشمش به عنوان سموم سیستم گوارشی عمل می کنند ، از بیماری های روده ای و رشد باکتری جلوگیری می کنند و از نفخ شکم رهایی می یابند.
  • جلوگیری از اسیدیته: کشمش سرشار از پتاسیم و منیزیم است که از داروهای طبیعی اسیدیته هستند زیرا به دلیل خاصیت قلیایی خود برای ترمیم اسیدیته معده کار می کنند.
  • پیشگیری از کم خونی: کشمش حاوی مقادیر زیادی آهن است که تولید گلبول های قرمز خون را تحریک می کند و بنابراین از کم خونی جلوگیری می کند و مقدار بالای مس کشمش به تولید گلبول های قرمز خون نیز کمک می کند.

بعد از اینکه با فواید بزرگ اجزای خاکاف آشنا شدیم ، از خوردن یک بشقاب خشاف در کنار میز صبحانه در ماه رمضان دریغ نکنید تا این همه فواید مهم سلامتی را برای بدن روزه دار و مواد مغذی جبران کننده از بین بردن آن دریافت کنید. در طول ساعات طولانی روزه داری ، به ویژه با دمای بالا از هوا.

منابع 1،2،3