سه شنبه , اردیبهشت 21 1400
فواید نوشیدن آب سرد و یخ از جمله مزایا و 660x330 - فواید نوشیدن آب سرد و یخ از جمله مزایا و معایب آن است

فواید نوشیدن آب سرد و یخ از جمله مزایا و معایب آن است

| مجله زنان ایران

مصرف روزانه کافی آب برای حمایت از کلیه عملکردهای بدن از جمله هضم و متابولیسم ، دفع مواد زائد و سموم ، حفظ درجه حرارت طبیعی بدن و حفظ سلامت اندام ها و بافت ها ضروری است.

اما در ماه های تابستان ممکن است به دلیل گرمای هوا در مصرف آب سرد افزایش یابد و ما از این واقعیت آگاه هستیم که دمای آبی که می نوشیم نیز می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد زیرا وقتی شخصی آب سرد می نوشد بدن سعی می کند دمای آب را با دمای بدن متعادل کند و با این کار انرژی بیشتری از حد معمول مصرف می کند.

در این مقاله ، ما در مورد فواید نوشیدن آب سرد و یخ بر روی بدن ، اهمیت آب به طور کلی بر روی بدن و برخی از خطراتی که نوشیدن آب سرد و یخ می تواند برای بدن ما ایجاد کند ، یاد خواهیم گرفت ، ما:

فهرست مطالب

اهمیت آب برای بدن انسان

| مجله زنان ایران

فواید نوشیدن آب برای بدن برای کسی پنهان نیست ، زیرا آب نه تنها برای محیط زیست بلکه برای تمام عناصر زنده با خود طراوت و خلوص به همراه دارد ، اما نوشیدن آب به عنوان یک نوشیدنی فعال برای بدن عمل می کند ، همانطور که تمام سلول ها و بافت ها بدن به آب نیاز دارد زیرا اگر بدن از کمبود آب رنج ببرد مشکلاتی پیش می آید که ممکن است ندانیم ناشی از این موارد است:

  • آب پوست را مرطوب می کند ، از پیری جلوگیری می کند و پوست را سالم نگه می دارد.
  • بدن درد سردردهای مزمن را تسکین می دهد ، زیرا 75٪ مغز هر فرد از آب تشکیل شده است ، بنابراین کمبود آب بدن باعث سردرد می شود.
  • با نوشیدن آب دیگر نیازی به آنتی بیوتیک نخواهید داشت زیرا عفونت های رخ داده در بدن را درمان می کند ، زیرا آب ناکافی باعث اختلال در سیستم لنفاوی بدن می شود و این باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت های خطرناک می شود.
  • آب به بدن از شر سموم مضر و مواد زائد کمک می کند.
  • تمرکز فرد را افزایش می دهد و حافظه را بهبود می بخشد.
  • آب نقش عمده ای در نرم شدن مفاصل بین استخوان ها دارد و با نوشیدن آب آشامیدنی سالم پوکی استخوان را درمان می کند.
  • بوی بد دهان نشانه بارزی از کمبود آب بدن است. بزاق در از بین بردن باکتری های دهان ، مرطوب شدن زبان و آب به افزایش بزاق کمک می کند.
  • با عملکرد اکسیژن از طریق خون به عضلات ، آب عملکرد عضلات را بهبود می بخشد و وقتی اکسیژن به خون نرسد ، عضلات دفع می شوند. اسید لاکتیک این امر باعث گرفتگی عضلات می شود ، بنابراین آبرسانی کافی به معنای اکسیژن رسانی به خون است.
  • با نوشیدن آب کافی از آسم ، سوi هاضمه و تهوع صبحگاهی پیشگیری و درمان می کند.
آسیب های نوشیدن آب سرد بر سلامت بدن

فواید نوشیدن آب سرد

| مجله زنان ایران

از برجسته ترین مزایا و مزایای نوشیدن آب سرد برای سلامتی ما:

بهبود عملکرد ورزشی:

برخی مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب سرد هنگام انجام ورزش باعث افزایش عملکرد و استقامت در انجام ورزش می شود زیرا دمای بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و متخصصان این رشته تأکید کرده اند که هنگام مصرف یک نوشیدنی سرد و معطر عملکرد ورزشکاران بهتر می شود. منتول.

کاهش خطر کم آبی:

اگر زیاد عرق می کنید حتی اگر هیچ فعالیت بدنی نداشته باشید و بدن شما به دلیل از دست دادن مایعات در معرض کمبود آب بدن قرار دارد ، ممکن است ترجیح دهید آب سرد بنوشید ، زیرا طبق تحقیقات ، افرادی که 16 درجه سانتیگراد آب می نوشند کمتر عرق می کنند از نوشیدن آب گرم ، و این وضعیت باعث کاهش خطر کم آبی می شود.

نوشیدن آب سرد به کاهش وزن کمک می کند:

برخی افراد ادعا می کنند که نوشیدن آب سرد به کاهش وزن کمک می کند. اگرچه ، برخی مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب سرد بیشتر می تواند بدن را در حدود 70 درصد کالری اضافی در روز بسوزاند.

بدن با نوشیدن آب سرد انرژی اضافی را صرف می کند تا دمای آب را به دمای آن نزدیک کند زیرا بدن به تعادل احتیاج دارد ، به این ترتیب می گوییم: "نوشیدن آب سرد باعث لاغر شدن شما می شود."

با این حال ، لازم به ذکر است که این ممکن است به مصرف آب سرد و سلامت گوارشی برای نتایج خوب کاهش وزن نیز مرتبط باشد.

طرز تهیه آش گندم خوش طعم و خوشمزه

بهبود متابولیسم:

یکی از راه های تسریع روند متابولیسم نوشیدن آب سرد است که نقش زیادی دارد زیرا از سوخت و ساز بدن شما پشتیبانی می کند تا کمی سریعتر کار کند و در نتیجه کالری سوزانده و وزن کم کنید.

نوشیدن آب سرد بهتر از آب گرم است:

| مجله زنان ایران

نوشیدن آب گرم می تواند آرامش بخش باشد ، به خصوص در ماه های سرد سال ، در حالی که آب سرد در هوای گرم می تواند طراوت بیشتری داشته باشد.

نوشیدن آب گرم همچنین با افزایش رگ های خونی به طور موقت گردش خون را بهبود می بخشد اما تحقیقات نشان می دهد که دمای آبی که مردم می نوشند می تواند بر تعریق و کم آبی بدن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، نوشیدن آب گرم در 40 درجه سانتیگراد به جای آب سرد در 15 درجه سانتیگراد منجر به نوشیدن افراد کمتری می شود که ممکن است منجر به کم آبی بدن شود ، به این معنی که نوشیدن آب سرد بهتر از آب گرم است.

نوشیدن آب سرد شما را وادار به نوشیدن منظم آب می کند:

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که دمای مطلوب آب برای جلوگیری از کم آبی بدن بعد از تمرین 16 درجه سانتیگراد است که تقریباً معادل دمای آب سرد شیر است. محققان گزارش داده اند افرادی که به طور داوطلبانه در این دما آب سرد می نوشند ، در مقایسه با نوشیدن آب در دماهای دیگر ، آب بیشتری می نوشند و عرق می کنند.

با این حال ، نوشیدن آب در هر درجه حرارت برای هیدراته ماندن ضروری است ، به خصوص در حین ورزش یا در محیط های گرم.

خطرات ناشی از نوشیدن آب سرد

  • برخی تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری های مری یا لوله های رحمی مانند آخالازی آرامش مری آنها باید از آب سرد اجتناب کنند. آشالازی یک بیماری نادر است که بلعیدن غذا و نوشیدنی را دشوار می کند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که نوشیدن آب سرد علائم را در افراد مبتلا به آپوپتوز مری تشدید می کند ، اما وقتی شرکت کنندگان آب گرم یا گرم می نوشند ، آنها غذا را می بلعند. و به راحتی بنوشید و به آنها کمک می کند تا شرایط را آرام کنند.
  • مطالعه دیگری که در سال 2001 روی چندین زن انجام شد ، نشان داد که نوشیدن آب سرد باعث سردرد برخی افراد می شود.
  • برخی از افراد همچنین ادعا می کنند که مصرف نوشیدنی ها و غذاهای سرد یا آب سرد می تواند گلودرد یا سرماخوردگی در آنها ایجاد کند ، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد
طرز تهیه بورک مرغ

فواید نوشیدن آب یخ

| مجله زنان ایران

شناخته شده است که در آب و هوای گرم ، به ویژه هنگامی که دمای هوا به بیش از 34 درجه سانتیگراد می رسد ، همه برای نوشیدن نوشیدنی های سرد برای کاهش گرما یا نوشیدن آب یخ می شتابند ، آیا آب یخ آیا می تواند فواید دیگری غیر از رفع تشنگی داشته باشد؟

در واقع ، نوشیدن آب یخ یک نقش دارد ، این که رفع تشنگی بدن گرم در هوای گرم در تابستان است ، اما عوارض جانبی دارد که برای سلامتی مضر است ، از جمله:

  • نوشیدن آب یخ روند هضم را مختل می کند و سرعت آن را کاهش می دهد زیرا باعث اختلال و کوچک شدن رگ های خونی در بدن می شود ، که بر جذب مواد مغذی در بدن تأثیر منفی می گذارد و بنابراین منجر به عدم بهره مندی بدن از این عناصر مهم می شود که منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن برای مقاومت در برابر بیماری های مختلفی که به بدن حمله می کنند.
  • نوشیدن آب یخ در نتیجه سردی بدن پس از نوشیدن آب یخ منجر به ایجاد اختلال در دمای داخلی بدن و عدم تعادل بین آنها می شود ، بنابراین بدن انرژی بیشتری را برای بازگرداندن تعادل در گرما اعمال می کند که باعث خستگی و خستگی می شود.
  • نوشیدن آب یخ می تواند باعث گلودرد و ورم حلق شود.
  • نوشیدن آب یخ ضربان قلب شما را کاهش می دهد.

سرانجام …

ترجیح داده می شود که فرد به دلیل فواید زیادی که آب روی اعضای مختلف بدن دارد ، روزانه معادل 8 تا 10 فنجان آب بنوشد ، اما این آب باید در دمای اتاق یا در دمای بدن باشد تا بدن در یک وضعیت متعادل برای تمام اعضای بدن و عملکرد آنها باقی می ماند.

آب سرد نیز صدمه ای نمی زند و هیچ بیماری ایجاد نمی کند ، با این حال افرادی را که به آن عادت ندارند تحت تأثیر قرار می دهد و این به سلیقه افراد مختلف بستگی دارد.

منبع:

فواید و مضرات نوشیدن آب سرد - وب سایت eksisozluk فواید و مضرات نوشیدن آب سرد - iribnews.ir

.

منبع: magltk.com

درباره ی جواد عصمتی

مطلب پیشنهادی

جینسینگ انواع ، مزایا و عوارض آن 310x165 - جینسینگ ... انواع ، مزایا و عوارض آن

جینسینگ … انواع ، مزایا و عوارض آن

جینسینگ گیاهی چند ساله است که در کوه ها در مکان های مرطوب و سایه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =