چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به چاقی

چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به - چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به چاقی


تغییر سبک زندگی و روی آوردن به کارهای پشت میزی، یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش وزن است. چاقی که یکی از بیماری‌های به ظاهر فاقد اهمیت می‌آید، زمینه ابتلا به بیماری‌های پر ریسک مانند چربی خون، دیابت، فشار بالا، گرفتگی عروق قلب، کبد چرب و ده‌ها بیماری دیگر را فراهم می‌سازد. طبق آماری که سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۳۹۸ منتشر کرده‌است، بیش از ۶۵ درصد از زنان ایرانی اضافه وزن و بیش از ۳۲ درصد از آن‌ها چاقی مفرط دارند. در مردان هم نزدیک به ۵۸ درصد اضافه وزن دارند و ۱۹ درصد از آن‌ها دچار چاقی مفرط هستند.

همین آمار نشان می‌دهد باید کمی درباره وضعیت جسمانی‌مان نگران شویم و تغییراتی در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم. در این مطلب قصد داریم چند فعالیت ساده که به لاغر ماندن کمک می‌کنند را معرفی کنیم. ا

ورزش، ورزش، باز هم ورزش

چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به چاقی

ورزش اولین راه برای دور ماندن از خطر ابتلا به چاقی است. متاسفانه تا اسم ورزش می‌آید، بسیاری می‌گویند ما وقت نداریم! اما با کمی برنامه‌ریزی، می‌شود در هفته تنها چند ساعت را به یک ورزشی که دوست دارید اختصاص دهید. ورزش‌هایی مانند پیلاتس، زومبا، بدن‌سازی، ایروبیک و ده‌ها ورزش دیگر هستند که می‌توانید براساس سلیقه‌تان، یکی یا چندتا را انتخاب کنید. به لطف گوشی‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌های متنوع ورزشی، امکان ورزش از خانه هم وجود دارد. پس بهانه نیاورید و از همین فردا شروع کنید!

پیاده‌روی را فراموش نکنید

یکی از فعالیت‌هایی که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند، پیاده‌روی است. پیاده‌روی را می‌توانید بعد از کار انجام دهید یا وقتی به خانه رسیدید، استراحت کنید و سپس به مدت نیم ساعت پیاده‌روی سریع داشته باشید. اگر از لحاظ زمانی امکانش را دارید، هر روز این فعالیت را تکرار کنید تا نتیجه‌اش را ببینید. برای لذت‌بردن از پیاده‌روی خود می‌توانید موسیقی‌ای که دوست دارید را با هندسفری گوش دهید. این کار به افزایش انگیزه شما کمک می‌کند.

نحوه غذا خوردن بعد از گاسترکتومی آستین ... جزئیات غذا خوردن بعد از گاسترکتومی آستین »مجله شما

از دمنوش‌های گیاهی کمک بگیرید

چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به چاقی

یکی از راه‌های میان‌بر برای لاغر ماندن و افزایش سوخت و ساز بدن، استفاده از دمنوش‌های لاغری گیاهی است. به گفته آتسز فمیلی، این دمنوش‌ها با افزایش متابولیسم بدن و همچنین کمک به گوارش، بدن را از خطر چاق شدن دور نگه می‌دارند. سه دمنوشی که در ادامه معرفی می‌کنیم خاصیت لاغری دارند:

دمنوش نعناع

نعناع یکی از گیاهان محبوب بین ایرانی‌ها است که در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. این گیاه خوش‌طعم و عطر با رایحه تند و خنکش، توانایی هضم سریع غذا را دارد که همین موضوع، به بهتر کار کردن سیستم گوارشی و در نتیجه لاغری کمک می‌کند. رفع نفخ شکم یکی دیگر از خواص دمنوش نعناع است و حتی کسانی‌که دردهای روده و معده دارند، با مصرف عصاره نعناع یا دمنوش آن می‌توانند درد خود را التیام بخشند. برای تاثیر سریع‌تر این گیاه دوست‌داشتنی بر بدن، بهتر است هر روز یا یک روز در میان یک لیوان دمنوش نعناع دم کرده را با مقداری شیرین‌کننده طبیعی مانند عسل میل کنید.

دمنوش زعفران

چند الگوی ساده برای دور ماندن از خطرات ابتلا به چاقی

گل سر سبد آشپزخانه همه ایرانی‌ها، زعفران است که به آن طلای سرخ هم می‌گویند. این ادویه جادویی برای هر دردی درمانی دارد. جالب است بدانید که زعفران حتی به لاغری نیز کمک می‌کند. برای مشاهده تاثیر خواص دمنوش زعفران بر لاغری، قبل از غذا یک فنجان از این دمنوش را به‌مدت چند هفته میل کنید. این ترکیب با کاهش اشتها، به‌صورت شگفت‌انگیزی باعث لاغری می‌شود. این ماده جادویی باعث مهار آنزیم لیپاز پانکراس می‌شود و همین عمل در بدن، از هضم چربی موجود در غذا جلوگیری می‌کند و در نتیجه، کاهش میزان کالری را به‌دنبال دارد. یکی دیگر از اثرات زعفران، افزایش سطح انرژی و در نتیجه فعالیت بدن است.

درمان لوزه بزرگسالان ... 20 درمان خانگی که می تواند گلودرد شما را درمان کند »مجله شما

دمنوش گل‌ محمدی

شاید باورتان نشود که یک گل سرخ کوچک که در کابینت اکثر خانه‌ها یافت می‌شود، توانایی سم‌زدایی قوی بدن و لاغری دارد. دمنوش گل محمدی یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای دور ماندن از خطر ابتلا به چاقی است. تنها چند دانه از این گل را با کمی آب جوش به‌صورت دم‌کرده نوش جان کنید و به بدن‌تان اجازه دهید حس سلامتی را لمس کند. روند لاغری با دمنوش گل محمدی به این صورت است که بعد از نوشیدن یک فنجان از این ترکیب، احساس سیری به شما دست می‌دهد. اگر این دمنوش را با کمی تخم‌شربتی میل کنید، احساس سیری بیشتری می‌کنید. همین موضوع به جلوگیری از پرخوری و چاقی کمک می‌کند.

خواب کافی داشته باشید

در دنیای پر استرس و شلوغ امروزه، خواب یکی از فعالیت‌هایی‌ست که اولویتش را در زندگی روزانه از دست داده‌است. بدون داشتن خواب کافی شبانه که حداقل ۶ یا ۷ ساعت است، بدن مستعد گرفتار شدن به ده‌ها بیماری می‌شود. یکی از این بیماری‌ها چاقی است. بی‌خوابی رابطه مستقیمی با کاهش میزان متابولیسم بدن دارد و از طرفی، نداشتن خواب کافی با افزایش هورمون کورتیزول که به هورمون استرس معروف است، نقش مستقیمی در چاقی دارد. اگر می‌خواهید ریسک چاق شدن را کاهش دهید، برنامه منظمی برای خواب خود تنظیم کنید و به ندای بدن‌تان که اظهار خستگی می‌کند، بیشتر گوش دهید. رپورتاژ آگهی /


منبع : roozaneh.net

مطالب مرتبط

Leave a Comment

15 − دوازده =