چگونه در یک جمع سخنرانی کنیم؟ مهارتها و تکنیک های سخنرانی در جلسات

چگونه در یک جمع سخنرانی کنیم؟ مهارتها و تکنیک های - چگونه در یک جمع سخنرانی کنیم؟ مهارتها و تکنیک های سخنرانی در جلسات


چگونه در یک جمع به خوبی سخنرانی کنیم

ممکن است به تازگی این خبر را دریافت کرده باشید که شما برای ارائه سخنرانی اصلی در جلسه اجرایی آینده انتخاب شده اید. یا ممکن است این افتخار را داشته باشد که بعداً به عنوان سخنران در یک کنفرانس انتخاب شوید. در هر صورت وقت آن رسیده که نکاتی که برای داشتن یک سخنرانی موفق مهم هستند را بدانید.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ ممکن است دو احساس متفاوت را در این موقعیت تجربه کنید، هم برای این موقعیت هیجان زده هستید و هم از فکر اینکه قرار است در جمع صحبت کنید مضطرب هستید. نگران نباشید این کاملا طبیعی است.

این انتخاب شدن یک افتخار است، حتی اگر شما یکی از افرادی باشید که گلوسوفوبیا، یا ترس از سخنرانی دارند. در این مطلب به برخی از توصیه‌ها در مورد نحوه ارائه یک سخنرانی عمومی قدرتمند برای جلب توجه حضار می پردازیم. با تکیه بر این موارد نه تنها به خوبی سخنرانی خواهید کرد ، بلکه تماشاگران را نیز شگفت‌ زده خواهید کرد. با ما همراه باشید.


  1. هفت عنصر سخنرانی عمومی را به کار بگیرید

سخنرانی عمومی می ‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد و قطعا چیزی است که برای بسیاری از ما آسان نیست. اگر می ‌خواهید مهارت‌ های سخنرانی عمومی خود را بهبود بخشید، موارد زیر را با دقت مورد توجه قرار دهید.

1. مخاطبانتان را بشناسید

شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و دلیل اینکه آنها به شما گوش می دهند چیست.

اگر مخاطبین شما هیات مدیران هستند، شما قطعا می‌ خواهید با لحن رسمی تری صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که مهم ‌ترین نکات را ذکر می‌ کنید. از طرفی اگر قبل از شروع جمع آوری کمک های مالی قرار است سخنرانی کنید، بیشتر باید کلمات الهام بخش را بیان کنید.

2. گرم کنید

این نکته خیلی ساده ای است، اما ارزش ذکر کردن را دارد. چند تمرین برای گرم کردن صدایتان انجام دهید. حتما قبل از سخنرانی کمی آب بنوشید تا دهانتان خشک نباشد.

تمرین چندین حرکت نرمشی قبل از سخنرانی نیز باعث ایجاد احساس خوب در هنگام روی صحنه آمدن خواهد شد.

3. اضطراب خود را مدیریت کنید

بله ، به احتمال زیاد قبل و یا حتی هنگام شروع سخنرانی دچار اضطراب خواهید شد. اشکالی ندارد ، این اضطراب را بپذیرید و بهترین راه برای مدیریت آن را کشف کنید. وقتی می ‌دانم که نگران چه چیزی هستم، به خودم می ‌گویم که اشکالی ندارد. قبلا هم این شرایط را تجربه کرده ام و همه چیز به خوبی تمام شده است.

هر کاری که فکر می کنید برای مدیریت اضطراب تان مفید است را انجام دهید. حتی ممکن است با خود بگویید که این طبیعی است و همه افراد هنگامی که قرار است در جمع صحبت کنند این نگرانی و اضطراب را تجربه می کنند. روش های آرام کردن این اضطراب را کشف کنید و هر چه سریع تر آن را حل کنید.

4. اعتبار شخصی کسب کنید

مردم آنجا هستند تا حرف‌ های شما را بشنوند. شما فرصتی کوتاه در اختیار دارید تا به آن‌ ها نشان دهید که زمان خود را عاقلانه خرج می‌ کنند.

درست بعد از معرفی خود، سخنرانی را شروع کنید و چیزی را با آن‌ ها به اشتراک بگذارید تا آن‌ ها به سرعت بفهمند که درباره چه چیزی صحبت می ‌کنید. شما می‌ خواهید آن‌ ها احساس کنند که با صرف زمان برای گوش دادن به شما تصمیم عاقلانه‌ ای گرفته ‌اند. این را به آن ها نشان دهید.

5. از روش های مختلف ارائه استفاده کنید

بسته به وضعیت ، شما باید تصمیم بگیرید که بهترین روش برای ارائه مطالب چه خواهد بود.

به عنوان مثال اگر می خواهید در مورد یک خرید بالقوه میلیون دلاری مورد نظر خود به گروهی از مدیران سطح متوسط ارائه بدهید ، احتمالاً از برخی از داده ها و حقایق استفاده خواهید کرد تا به آن ها نشان دهید که چرا این خرید به نفع آن ها خواهد بود.

ارائه پاورپوینت خوب است اما به یاد داشته باشید ، آنها بهترین استفاده از مواد ارائه برای هر مناسبت نیستند.

6. مطالبی که میخواهید ارائه دهید به خوبی تمرین کنید

در صورتی که بر حرف هایی که می زنید مسلط نباشید، و یا از این شاخه به آن شاخه بپرید، ارائه شما به اندازه کافی ثمربخش نخواهد بود.

مطالبی که می خواهید در طول سخنرانی تان به آن بپردازید را بارها و بارها تمرین کنید و با خود مرور کنید، این کار را تازمانی که با این مطالب احساس راحتی کنید تکرار کنید.

7. داستان گویی، یک راه حل خوب برای جذب مخاطب

ما به عنوان انسان، ذاتا حرف زدن از یک داستان خوب را دوست داریم. چندین نمونه از داستان های مربوط به سخنرانی را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

داستان‌ های شخصی که در حد سخنرانی شما برجسته هستند، بهترین گزینه هستند.

اگر داستانهایی از افراد یا منابع دیگر دارید ، حتماً به مخاطب اطلاع دهید که این داستان را از کجا تهیه کرده اید. در هر صورت، یک یا دو داستان خوب برای ارائه در نظر بگیرید. مطمئنا مخاطبین شما آن ها را دوست خواهند داشت.

همچنین بخوانید: چگونه سخنران خوبی شویم

  1. سخنرانی را با روشی جذاب شروع کنید

مهمترین بخش های سخنرانی مقدمه و نتیجه گیری هستند. البته، مطالبی که در اواسط سخنرانی بیان می کنید هم مهم هستند، اما واقعا برای ارائه یک سخنرانی قدرتمند باید با یک انفجار شروع کنید.

این شروع هیجان انگیز راهی است که قرار است مخاطبین خود را در ابتدا جذب کرده و در مورد آنچه که بعد از آن اتفاق می‌ افتد آن ها را هیجان ‌زده کنید. در اینجا به چند راه عالی برای شروع یک سخنرانی به یاد ماندنی می پردازیم:

یک بیانیه تکان دهنده آماده کنید

این یک راه مطمئن برای جلب توجه مخاطبان با عجله است. گفتن چیزی مثل ” از هر 2 نفر حاضر در این اتاق 1 نفر، 2 سال دیگر شغل دیگری خواهد داشت” فوراً چشم همه را به سمت شما جلب خواهد کرد. و این باعث می‌شود ذهن آن‌ها به این فکر بیفتد که منظور شما از این جمله چیست.

25 بهترین شغل برای پولدار شدن در 5 سال

همین یک جمله باعث می شود آن ها با دقت به مطالبی که پس از این می خواهید بگویید توجه می کنند.

یک داستان بگویید

این یکی از روش های مورد علاقه من برای شروع سخنرانی است. یک داستان جذاب مخاطبان شما را به سرعت درگیر می کند. اخیراً در شرکتی که برای آن کار می کنم با گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه صحبت می کردم.

من این گفتگو را با گفتن این داستان شروع کردم که چگونه ماشین من در مسیر سخنرانی به خاطر لغزنده بودن جاده به سمت پایین بزرگراه عقب عقب می رفت.

همین جمله کافی بود تا تعجب آن ها را برانگیزم و سپس مشتاق به شنیدن ادامه حرف هایم بودند.

از حضار تشکر کنید

این یک اصل اساسی است که قطعاً باید ذکر شود.

تشکر از مخاطبان به دلیل وقت گذاشتن برای شنیدن ارائه شما، راه بسیار خوبی برای پیشبرد کارها است. این باید بدون در نظر گرفتن سایر روش هایی که در شروع صحبت خود استفاده می کنید گنجانده شود.

مباحث قابل بحث را مرور کنید

یک راه عالی دیگر برای جلب توجه افراد حاضر در این سخنرانی، این است که به آن‌ها بگویید هدف از این سخنرانی چیست و چه مسائلی در آن مطرح خواهد شد.

دانستن این موارد می تواند آن ها را نسبت به مطالبی که می خواهید بگویید مشتاق تر کند.

یک مشکل را حل کنید

بگذارید حضار مشکلی را که شما می ‌خواهید با آن ‌ها در مورد حل آن صحبت کنید بدانند، به این صورت آن ها بهتر می‌توانند با این بحث ارتباط برقرار کنند.

اگر مخاطبان شما از افرادی تشکیل شده که برای یادگیری نحوه زندگی سالم ‌تر در این کنفرانس شرکت کرده اند، می ‌توانید چیزی مانند “چه کسی در اینجا زمان کمی را برای ایجاد یک برنامه برای زندگی سالم و چسبیدن به آن دارد؟” قطعا پس از مطرح کردن این سوال قطعا افرادی دست هایشان را بلند خواهند کرد.

سپس می توانید به آنها بگویید “من اینجا هستم تا یک فرآیند ساده 5 مرحله ای برای زندگی با یک سبک سالم تر را با شما به اشتراک بگذارم.”


  1. احساس خود را نشان دهید

اگر احساس واقعی خود را نشان دهید، شنوندگان احساس نزدیکی بیشتری به شما خواهند داشت.

اخیرا با ۵۰۰۰ نفر از نزدیک ‌ترین دوستانم در یک کنفرانس شرکت کردم.

یکی از سخنرانان اصلی برای چیزی که به ما نشان می‌داد آنقدر سرشار از شور و اشتیاق و هیجان واقعی بود که همه ما به این بحث علاقمند شدیم. استفاده او از احساسات حقیقی به طور کامل تمام حضار را درگیر کرده بود.


  1. به حضار چیزی بگویید که نمی‌دانند

به اشتراک گذاشتن چیزی که افراد حاضر در کنفرانس نمی دانند، واکنش هایی مانند “واو، آیا این واقعا درست است؟” را به دنبال خواهد داشت. قطعا این کار روشی عالی برای جلب توجه افراد به تک تک کلماتی است که می گویید.

وقتی چیزی را به اشتراک می گذارید که اکثر مردم در مورد آن فکر نکرده اند ، به نحوی که یک سکوی پرتاب بزرگ برای نقطه بعدی خود ایجاد کند، این شما را ملزم به تأثیرگذاری بر مخاطبان خود می کند.


  1. منافع آن ها ایجاد کنید

به سخنرانی به عنوان راهی برای تبلیغ محصول، خدمات و یا خودتان فکر نکنید. مردم دوست ندارند احساس کنند که فریب خورده اند.

چیزی که آن ‌ها دوست دارند این است که کسی نکاتی را در مورد نحوه بهبود زندگی یا وضعیت آن‌ها به اشتراک بگذارد. این یک روش عالی برای هم ترازی مخاطب با شماست.


  1. آهسته سخن بگویید

بسیاری از سخنرانان عمومی تمایل دارند سخنان خود را با عجله بیان کنند. آنها مضطرب ، عصبی و یا بیش از حد هیجان زده می شوند و کلمات را خیلی سریعتر از آنچه لازم است بیان می کنند.

برای ایجاد یک گفتار قدرتمندتر که مخاطب شما را عمیقاً درگیر خواهد کرد، ریتم کلماتی را که از دهان شما بیرون می آید ، آهسته نگه دارید. قاعدتا این واقعا زمانی اتفاق می افتد که سخنرانی خود را تمرین می ‌کنید. با کم کردن سرعت بیان، مخاطب می‌تواند شما را بهتر درک کند.


  1. تعاملی باشید

چیزی که من در سخنرانی های عالی بارها و بارها متوجه آن شدم این است که چگونه سخنران ها با مخاطب تعامل دارند. این بدان معنا نیست که از همه بخواهید هر چند دقیقه یکبار دست خود را بالا ببرند.

همانطور که گفتیم، از اینکه هر از گاهی مخاطب با شما ارتباط برقرار کند، خجالت نکشید. به عنوان مثال یک نظرسنجی کنید و از آن‌ ها بخواهید چیزی را به فردی که کنار آن‌ ها نشسته ‌است بگویند. برخی از موارد ساده و تعاملی مانند این، راهی طولانی را طی خواهند کرد.


  1. بحث برانگیز باشید

در قسمت بالا در مورد شروع تکان دهنده سخنرانی صحبت کردیم، بحث برانگیز بودن نیز با همان مفهوم همسو است.

درست کردن یک بیانیه تکان ‌دهنده باعث می ‌شود که افراد به سرعت جذب سخنرانی شما شوند. همچنین می توانید در طول صحبت خود برخی از بیانیه ها یا مواضع بحث برانگیز را بیان کنید تا افراد درگیر را بیشتر درگیر بحث کنید.

لازم نیست کاملاً از بحث خارج شوید ، بیان حقایق و آماری که بیشتر مردم نمی دانند باعث می شود آنها بیشتر فکر کنند و به همین دلیل ، با دقت بیشتری به شما گوش دهند.


  1. حضار را بخندانید

یکی دیگر از راه های عالی برای مهیج کردن فضا و مخاطب این است که هر از گاهی آنها را بخندانید.

خندیدن باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم، بنابراین مطمئناً این پیروزی شما را به دنبال خواهد داشت. شما باید این کار را به روش درست انجام دهید. باید توجه داشته باشید که این شوخی به مسخره کردن و یا توهین به افراد منجر نشود.

چگونه عذرخواهی کنیم؟ 8 قانون یک معذرت خواهی اصولی

اتفاقات خنده دار که در طول یک داستان اتفاق می افتد بسیار جالب هستند. یکی از بهترین راه ها برای طنز در طول صحبت ، استفاده از طنز های خود انتقادگر است. این نشان می‌دهد که شما بااعتماد به نفس هستید و شخصیت دارید.


  1. از یک یا دو وسیله مرتبط با بحث استفاده کنید.

این نیز یکی از راه های تاثیرگذار در سخنرانی است، از آن به گونه ای استفاده کنید که یک نکته را برجسته کنند.

من اخیرا یک کنفرانس را تماشا می کردم که در آن فرد سخنران یک سیگار بیرون کشید و طوری عمل کرد که قصد دارد آن را روشن کند. البته حضار به سرعت واکنش دادند.

سپس در ادامه به مردم گفت که یک نفر از هر سه نفر مبتلا به سرطان ریه در اثر سیگار می میرد. سپس به همه گفت که اگر به جای سیگار یک شکلات را بیرون اورده بود هیچ‌کس شوکه نمی شد.


  1. به حضار بگویید که چقدر خوب هستند

یک روش مطمئن برای جذب مخاطب حاضر در سخنرانی و گوش دهنده به شما این است که به آن‌ها بگویید که چقدر خوب هستند. این باعث می شود که آن‌ها نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند.

من اخیرا در یک کنفرانس استعدادیابی شرکت کرده بودم. یکی از سخنرانان کار بزرگی انجام داد که باعث شد همه مردم درک کنند که در ارتباط با استعداد و شغلی که می‌توانند در آن متفاوت باشند، چقدر عالی هستند.

نکته جالب این بود که این افراد پس ازپایان کنفرانس همگی احساس خوبی داشتند.


مهارت های سخنرانی در جمع

کلمات اسلحه ای بسیار قوی هستند

قدرت کلمات را دست کم نگیرید.

قدرت کلمات را دست کم نگیرید.

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند:

  • “این وضعیت غیرممکن است.”
  • “من کاملا شکست خورده و نا امید هستم”
  • “من هرگز نمی توانم این کار را انجام دهم.”
  • “من سعی می کنم، اما…”
  • “این اتفاق مثل یک کابوس است.”

اگر پاسخ شما «بله» هست و هر یک از این شرایط را تحمل نموده اید، احتمالا به صورت ناخودآگاه موفقیت خود را به سادگی و تنها به وسیلۀ نحوه صحبت کردنتان تباه کرده اید.

تحقیقات روانشناختی نشان داده اند که ذهن ناخودآگاه شما، به معنای واقعی کلمه، همه چیز را تفسیر می کند.

ذهن و بدن شما به دنبال هدایت کلمات خود هستند. بنابراین اگر می خواهید تاثیر و اعتماد بیشتری را در خود به وجود آورید و یا فرصت های بیشتری داشته باشید، هر بار که دهان خود را باز می کنید، آنچه را که وارد جهان می کنید خوب سبک و سنگین نمایید چرا که به خود شما باز خواهد گشت.

کلماتی که از آنها استفاده می کنید قدرت بسیار زیادی دارند. این قدرت همان چیزی است که به شما اعتماد به نفس ، حس جاه طلبی و نفوذ در اجتماع را می دهد و احساس اضطراب و بی کفایتی را در درون شما از بین می برد. این قدرت ، می تواند فرصت های زیادی را برای شما به وجود آورد و یا حتی آن ها را از بین ببرد.

به عنوان کسی که در کنفرانس های سراسر جهان سخن گفته، می دانم که صدها نفر تصور می کنند هرگز نمی توانند همانند من باشند و از قدرت کلام خود بهره جویند یا از صحبت در مکان های عمومی می ترسند.

البته، نیازی نیست که همه افراد در تمام مراحل زندگیشان به روی صحنه بروند و سخنرانی کنند، اما استفاده از زبان کلماتی مثل” هرگز “و” ترس تا سر حد مرگ “می تواند افراد را از گسترش مهارت هایشان و حتی تلاش در این زمینه باز دارد.

بگذارید اینگونه بگویم: کلماتی که بیان می کنید، خانه ای هستند که در آن زندگی می کنید. این حقیقتی انکار ناشدنی و عالی است.

دنیا درهای خود را به سوی شما باز می کند اگر از زبان مثبت در مورد خودتان و توانایی خود برای مقابله با چالش ها و رسیدن به اهداف استفاده کنید، این همان چیزی ااست که به وضوح اثبات گردیده است.

به همین ترتیب، اگر شما دائما در مورد خودتان یا شرایط خود احساس یاس و ناامیدی، ترس، اضطراب و بدبینی داشته باشید، این کلمات باعث شکل گرفتن واقعیت و دنیای اطرافتان می شوند اما نه به شیوه ای مثبت و مطلوب.

زبان شما نیز به نحوه ای که دیگران با شما رفتار می کنند تاثیر می گذارد. اگر اغلب احساس می کنید نادیده گرفته شده یا به شما کم توجهی می شود، در نظر داشته باشید که این الگوهای گفتاری شما هستند که به نحوه ارتباطتان با دیگران کمک می کنند.

با استفاده از “زبان فوق العاده قدرتمند خود” – مانند بی احترامی به خودتان، حدس زدن نظرات دیگران قبل از اینکه آن را عنوان کنند و نظایر آن، می توانید به طور کامل شأن و مقام خود را در نظر دیگران پایین بیاورید.

با گوش دادن به سخنان هر شخص موفقی به سرعت متوجه خواهید شد که او از زبان مثبت، دقیق و تمرکز متقابل استفاده می کند و به طور روز افزونی اعتماد به نفس و اعتماد سایر افراد را نیز به خودش افزایش می دهد.

همانطور که من در کتاب Stop Playing Safe نوشتم، علوم اعصاب ثابت کرده اند که هر یک از ما توانایی بازسازی مغز خود را بر اساس شیوه ای که عمل می کنیم و با جایگزین کردن عادت های مخرب فکری، گفتاری و رفتاری و انجام کارهای مثبت داریم..

عادت های گفتاری منفی خود را به عادات مثبت و شفافی تبدیل کنید (از آنجا که ما اغلب حتی نمی دانیم که چگونه موفقیت های خود را خراب می کنیم، و این یک امر عادی برای ماست!). من دو مورد را پیشنهاد می کنم:

5 دلیل اصلی خود کوچک بینی افراد باهوش

اول، کار را با نظارت بر زبان خود در طی 24 ساعت آینده شروع کنید. دوم، از شخص دیگری بخواهید که او نیز بر رفتار شما نظارت کند، زیرا عادت های ما اغلب از ما پنهان می شوند اما از دیگران نه! سپس تصمیم بگیرید از جایگزین های زبانی مناسب، و قابل قبول و مثبت، که انرژی شما را افزایش می دهند و سبب می شوند که در دید دیگران ارزش یابید استفاده نمایید.

در ادامه میخواهیم 8 راهکار سودمند برای مدیریت کلام در زندگی را بررسی کنیم:

  1. خود را قدرتمند نشان دهید.

بهتر است خود را از لحاظ جسمی قوی نشان دهید – چهره، حرکات صورت، کلماتی که از دهان بیرون می آورید همه و همه را در سطحی قدرتمند نگاه دارید.

بنابراین اگر برای اولین بار است که چنین سخنرانی دارید، بهتر است بایستید، شانه های تان را کمی عقب بیندازید، و با لبخندی بر روی لب و برقراری تماس چشمی با افراد اطرافتان، با لحنی گیرا کلمات را قرائت کنید.

این امر، کلامتان را گیرا می کند و اطمینان حاصل خواهید کرد که کلمات شما به گونه ای بیان می شوند که تاثیر مطلوبی بر کسانی که آنها را می شوند خواهند گذاشت.


  1. اصلاح گفتار.

به جای بیان کارهایی که هرگز از عهده آنها بر نمی آیید، کارهایی را به زبان آورید که از پسشان بر می آیید. به عبارت دیگر، به جای “من نمی توانم، من نمی خواهم” باید شروع کنید به گفتن، “من می توانم، من هستم، من انتخاب می کنم، من دوست دارم، من تولید می کنم، من لذت می برم.”


  1. اجتناب از مطلق ها.

به جای اینکه بگویید “آنها کاملا احمق هستند،” بگویید: “آنها چیزها را متفاوت از من می بینند.” یا بگویید من تعجب می کنم که آنها چیزی را می بینند که من نمی بینم.

به جای اینکه بگویید هیچ کس در اینجا هرگز به کلمه ای از حرف های من گوش نمی دهد، بگویید گویا بعضی از مردم به سخنان من گوش فرا نمی دهند. با ایجاد چند تغییر ساده در سخن گفتنتان به راحتی می توانید کاری کنید که عده بیشتری به صحبت هایتان گوش فرا دهند.


  1. به خاطر اظهار نظرتان عذرخواهی نکنید.

بسیاری از افراد، به ویژه زنان، همواره به خاطر بیان نظرشان عذرخواهی می کنند و بدین طریق اعتماد به نفس خود را پایین می آورند. این را بدانید که هرگز نباید برای اظهار نظرتان عذرخواهی کنید چون هر کسی باید نظر خود را بیان کند.


  1. بایدها را کنار بگذارید.

کلمه “باید” به اندازه کافی بی پروا به نظر می رسد. با این حال، همانطور که در آخرین کتابم تحت عنوان «Make Your Mark» بیان نمودم، آنچه که اغلب پس از این کلمه قرار می گیرد مملو از، انتظارات، بی عدالتی و قضاوت یک طرفانه و نا عادلانه است. ب

نابراین به جای استفاده از کلمه “باید”، که باعث قضاوت بهتر و بدتر می شود، از کلمه “می توان” استفاده کنید ، چرا که این کلمه برای بیان خواسته های شخصی شما کلمه ای مناسب تر است. به عنوان مثال، به جای گفتن “من باید همه را برای چهارم خرداد دعوت کنم،” بگویید، “من می توانم همه را به خانه ام دعوت کنم یا با آنها بیرون بروم.”

  1. تعهد صریح.

من اخیرا با دخترم مگی تماس گرفتم و او پیام وویس میل خود را چنین ضبط کرده بود: لطفا برایم یک پیام بگذار و من سعی می کنم پاسخ تو را بدهم. پیامی که من به او دادم این بود: عزیز دلم لطفا قسمت سعی می کنم را حذف کن.

کلمه سعی می کنم به شما بهانه ای برای انجام ندادن کار مورد نظر را خواهد داد. پس هرگز از آن استفاده نکنید.

  1. استفاده از القاب مختلف را محدود کنید.

القاب مرز روحی ناخودآگاهی را ایجاد می کنند که شما را محدود می نماید. لقب دادن به خودتان به عنوان “تنبل” یا “شلخته” یا “ترسناک یا پول دوست” شما را به همان لقب تبدیل می کند و تنها موجب تقویت یک حالت روحی ناخواسته در شما می شود. این که شما تنبل و شلخته هستید، به این معنا نیست که نمی توانید تغییر کنید.

بهتر است به جای دادن لقب های زشت به خودتان بگویید: من در مورد این موضوع خیلی جدی نبوده ام، اما از این به بعد بیشتر تلاش می کنم یا من هرگز اولویت هایم را سازماندهی نکرده ام، اما اکنون تصمیم گرفتم که زمان خود را بهتر مدیریت کنم.

  1. مشکلات را به عنوان فرصت ها توصیف کنید.

همه ما “مشکلات” خاص خود را داریم – چه کسانی که جزو موفق ترین افراد هستند و یا کسانی که تا کنون موفق نشده اند. پس بهتر است آنها را به فرصت هایی فوق العاده برای توسعه توانایی خود تبدیل کنید. چه فرصتی می توانید برای بهبود توانایی هایتان، اولویت بندی و توسعه بهره وری تان داشته باشید؟.

هنگامی که روش های توصیف «مشکلات» خود را تغییر دهید، راه های جدیدی برای برخورد با آنها باز می شوند. به جای این که بگویید این یک کابوس است، بگویید “این یک چالش جالب است” و شما به راحتی از پس آن بر خواهید آمد.


و اما سخن پایانی…

در این مرحله شما باید به خوبی مسلح شوید تا سخنرانی خیره‌ کننده خود را در کنفرانسی که قرار است در آن صحبت کنید، ارائه کنید. به یاد داشته باشید که اکثر مردم هنگام سخنرانی عمومی احساساتی مانند اضطراب، نگرانی، دست و پاچگی و یا هر احساس سبیه به این را تجربه می کنند.

در سخنرانی که در پیش دارید، نکاتی را که در قسمت بالا به آن پرداختیم مد نظر قرار دهید. اعتماد به نفس شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و حضار نیز بیشتر جذب شما خواهند شد.

همچنین بخوانید: چگونه یک سخنرانی خوب داشته باشیم

منبع : alamto.com

مطالب مرتبط

Leave a Comment

2 × چهار =