چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟ 50 قانون موفقیت در تجارت

چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟ 50 قانون موفقیت - چگونه کسب و کاری موفق داشته باشیم؟ 50 قانون موفقیت در تجارت


چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم

زمانی که صحبت از موفقیت به میان می اید همیشه به این فکر می‌افتیم که عمر ما بسیار محدود و ارزوهایمان نامحدود است. همه چیز به خود ما بستگی دارد.

این موضوع بدین معنی است که باید هدف ما در زندگی دستیابی به موارد بزرگ باشد. همین موضوع در کسب وکارها نیز وجود دارد.

هر شرکتی بر روی سطح دستاوردهای خود کنترل دارد اما برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید حس ترس از شکست را از خود دور کنیم.

مهم نیست موفقیت یا درآمد شرکت چقدر است ترس از شکست می تواند یک مانع اصلی برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ باشد.

در این مقاله از مجله موفقیت آلامتو قصد داریم نکاتی را برای از بین بردن این ترس بیان کنیم که به شما کمک می کند فرصت‌های موجود برای کسب موفقیت را بیشتر کنید و یک کسب وکار موفق داشته باشید.


  1. انتخاب کنید (هر انتخابی)

افراد به طور مداوم در حال تغییر هستند و جهان نیز به طور مداوم در حال تغییر و دگرگونی است.

کسب وکارهایی که زمان زیادی را بر روی تصمیم گیری صرف می کنند و به دنبال سنجش عواقب موجود هستند منابع خود را به هدر می دهند. چنین فرایندی نه تنها کاری برای شما انجام نمی دهد بلکه می‌تواند اضطراب و ترس شما از شکست را افزایش دهد.

در عوض، باید بدانید که شکست نیز یک فرصت و شانس برای غلبه بر چالش‌های موجود است. شرکت هایی که به سرعت مشکلات را درک می‌کنند می‌توانند خطاهای ناشی از ترس را به حداقل برسانند.

بدترین تصمیمی که می‌توانید در کسب وکار خود اتخاذ کنید این است که هیچ تصمیمی نگیرید. به جای اتلاف زمان، تصمیمات خود را با سرعت اتخاذ کنید. زمان را به هدر ندهید.

همچنین بخوانید: راهنمای شروع یک کسب و کار جدید

  1. یک صنعت باشید نه اینکه تنها شرکتی در یک صنعت باشید

شما باید بتوانید جاده و مسیر خود را برای موفقیت ایجاد کنید. ما می توانیم به سادگی شرکت خود را در یک صنعت موجود قرار دهیم و برای رسیدن به موفقیت‌های اقتصادی تلاش کنیم اما به خاطر داشته باشید که همه ما در دوران پاردایم‌های در حال تغییر زندگی می‌کنیم.

به همین خاطر استفاده از مزایای بازار موجود به جای ایجاد یک بازار جدید اشتباه بزرگی است.

سرمایه گذاری بر روی اهداف کلان مهم ترین و بزرگترین تعهد هر کسب وکاری است. از ایجاد مسیر کاری خود نترسید. همیشه متفاوت باشید.


  1. هرگز از محور اصلی کار دور نشوید

کسب و کار موفق

زمان ثابت کرده است که فرایندهای موجود می تواند به تعریف شرکت ها کمک کند و ساختار مناسبی به آن‌ها ببخشد. در همین زمان، این موضوع آن‌ها را مجبور می‌کند با حالت مصمم و سیستماتیکی کار کنند.

ویژگی های افراد خوش بین

به نظر من بهترین فرایند نداشتن یک فرایند تعریف شده نیست بلکه داشتن فرایندی است که به طور مداوم انعطاف پذیر باشد.

به جای اینکه تنها بر روی روش‌های بهینه سازی تمرکز داشته باشید و به تست و سرعت بخشیدن به نتایج فکر کنید باید کارمندان خود را تشویق کنید همه چیز را از نو طراحی کنند و آن ها را از ترس و واهمه دور سازید. آن‌ها باید انعطاف پذیر باشند.


  1. به چیزی بیشتر از سود و منفعت فکر کنید

اهداف شرکت باید چیزی عمیق تر و دائمی تر از یک سود و زیان ظاهری باشد. آن ها باید نقش انسانی تر و اجتماعی تری را تعریف کنند که اهداف در آن فراتر از نیازهای کارمندان و کل شرکت است.

این موضوع باعث ایجاد یک فرهنگ واحد و یکپارچه در شرکت می شود. تنها روش برای موفقیت این است که همه افراد به صورت متحد و در کنار همدیگر کار کنند.

این موضوع نحوه ارتباط کارمندان با شرکت را دوباره تعریف می کند و می تواند مشکلاتی که در اینده بروز خواهد کرد را قابل مدیریت سازد.

یک تیم قوی، قدرتمند، متحد و مرتبط می توانند بهتر از سایرین کار کنند و وجود چنین تیمی برای هر کسب وکاری ضروری و حیاتی است.


  1. از شکست نترسید

هرگز از شکست نترسید. این همان احساسی است که باید همه کسب وکارها آن را در آغوش بگیرند. آگاهی از شکست های احتمالی به شما کمک می‌کند در مسیر موجود حرکت کنید.

این همان نیرویی است که هر کسب وکاری را وادار می کند قدم های بعدی را برای رشد خود بردارد. هر مرحله ای که طی می شود اعتماد به نفس مورد نیاز برای شرکت را فراهم می‌سازد و مسیر رسیدن به موفقیت‌های اینده را باز می‌کند.


50 گام اساسی برای راه اندازی يك کسب و کار

شروع کسب و کار موفق

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین فکر می افتند.

بعضی ها موفق می شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت خاطر شما بینجامد، بیشتر خواهد شد.

عادات روزانه افراد ثروتمند - 10 عادت هر روز میلیونرها و انسان های موفق

فهرست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است:


ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی

1 – آیا نوع کسب و کار متناسب با شما هست؟

2 – از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادیتان بهره ببرید

3 – یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان حجم نقدینگی را تهیه کنید

4 – منابع مالی را برای شروع و راه اندازی کسب و کار تعیین کنید

5 – برنامه بازاریابی تهیه کنید


در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان تصمیم گیری کنید

6 – مالکیت یک نفره

7 – شرکت با مسوولیت محدود

8 – شرکت تضامنی یا تعاونی

9 – شرکت سهامی خاص و….

10 – قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف به ویژه از یک کارشناس استفاده کنید

11 – برای سوالاتی که در ذهنتان است پاسخ تهیه کنید


نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید

12 – به اسامی مختلفی که می تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد، بیندیشید

13 – اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک domain بررسی کنید

14 – از اداراتی که متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید

15 – برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکت ها می توانید هماهنگی کنید

16 – آن دسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است یا موجب سردرگمی مشتریان می شود، حذف کنید

17 – از اسامی باقی مانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب کنید

همچنین بخوانید: چگونه اسم شرکت انتخاب کنیم؟

نام کسب و کارتان را ثبت کنید

18 – اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه

19 – تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت

20 – تثبیت نام به عنوان یک دامنه و آدرس اینترنتی (در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید.)


تهیه مدارک سازمانی

21 – تهیه مرامنامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقاً خود را به آن پایبند بدانند

22 – تهیه و تنظیم اساسنامه

23 – تهیه و تنظیم چارت سازمانی

24 – تهیه و تنظیم شرح وظایف و فرآیند کاری هر بخش


پیدا کردن محل کار

25 – ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسایی کنید

26 – توان خود را برای پرداخت اجاره تعیین کنید

10 سایت برتر آموزش زبان آلمانی زبان آلمانی را بیاموزید opportunities فرصت های طلایی در انتظار شماست

27 – بهترین همسایگی ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می کنند

28 – مکان هایی را که برای کار انتخاب می کنید باید کاملاً مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیت‌های قانونی نداشته باشد

29 – قبل از امضای هر قرارداد اجاره، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید


تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی

30 – برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات

31 – مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارت ها

32 – کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی یا دیگر مراجع ذی ربط

33 – کسب مجوزهای مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع استانداردها و….

34 – کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذی صلاح

35 – تعیین ابزار و وسایل کاری که باید پوشش بیمه ای داشته باشند

36 – تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها

37 – بیمه مسوولیت برای آن دسته از کارهایی که بسیار مسوولیت زا هستند

38 – بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می شوند

39 – بیمه محصولات خطرناک یا حساس (چنانچه چنین محصولاتی تولید می کنید)

40 – بیمه خسارت و دزدی یا صدمه دیدن حین کار

41 – بیمه پزشکی و از کارافتادگی برای خود و کارکنانتان


راه اندازی سیستم مالی

42 – رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید

43 – چنانچه چرخه فعالیت سالانه شما با تقویم همخوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید

44 – تمامی پرداخت ها و دریافت ها را ثبت کنید

45 – استخدام یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مدنظر قرار دهید

46 – از دفاتر یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید


سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید

47 – با روال پرداخت مالیات در ساختار صنفی خود آشنا شوید

48 – با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می شوند، آشنا شوید

49 – از کتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید

50 – یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید


همان طور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مورد تصمیم گیری و سیاستگذاری کرده و برنامه کاری مدونی تنظیم و اجرا کنید.

منبع : alamto.com

مطالب مرتبط

Leave a Comment

12 + 19 =